3 צפייה בגלריה
קותי קראדי וחבריו מנתיבות בחוף סוסיתא בכנרת
קותי קראדי וחבריו מנתיבות בחוף סוסיתא בכנרת
מימין: ילדי משפחות גוטליב וערד חוגגים בכינרת, משמאל: קותי קארדי והחברים בחוף סוסיתא, אחרי ההילולה במירון
(צילום: אייל מולגן, איגוד ערים כינרת, מורן ערד)
יומיים אחרי תחילת מבצע "מגן וחץ", תושבים רבים מהדרום שהתפנו לשאר אזורי הארץ ממשיכים להמתין לבשורה על הפסקת אש - ובינתיים להתארח ביישובים אחרים.
פיני גוטליב (45), נשוי ואב לשלושה בנים, מספר שהוא ומשפחתו הגיעו מקיבוץ כרמיה להתארח בקיבוץ גשר עד יעבור זעם. "זאת כבר הפעם השלישית שלנו כאן", סיפר. "בזמן מבצע 'צוק איתן' נוצר בין שני הקיבוצים שלנו קשר דרך התנועה הקיבוצית, ובימי 'שומר חומות' הגענו לכאן בפעם הראשונה, ונשארנו פה 11 יום. במבצע 'עלות השחר' באנו ללילה אחד, ועכשיו אנחנו כאן במבצע 'מגן וחץ', ואנחנו מקווים לחזור מהר הביתה, לשגרה שלנו".
גם עבור אורן ומורן ערד מכרמיה, הורים בני 42 שבאו עם ארבעת ילדיהם, זו השהות השלישית בקיבוץ גשר, לשם הגיעו שלשום. "הילדים עפים על הרעיון להגיע לכינרת, והבת שלנו ליהיא, בת 9.5, מיד מתחילה לשחק עם ילדי גשר, היא שומרת איתם על קשר מאז 'שומר חומות'", מספר אורן. "פעם בתחילת מבצע צבאי היינו נשארים בכרמיה כדי לראות איך מתפתחים הדברים, אבל הפעם מיד כשהבנו שהעניינים מתחממים החלטנו לצאת. בהתחלה נסענו לכיוון ההורים שלי בפתח-תקווה, וכשהבנו שזה מסלים המשכנו לצפון".
3 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות אמש מהרצועה. "מקווים לחזור מהר לשגרה שלנו"
(צילום: רויטרס)
אורן מסביר כי הבחירה שלו ושל משפחת גוטליב דווקא בקיבוץ גשר נובעת בין השאר מכך שמדובר באחד המקומות היחידים בארץ שמוכנים לארח אותם עם כלבים. "לשתי המשפחות שלנו יש כלבים, וחשוב לנו מאוד שהם יבואו איתנו כדי לא להשאיר אותם מאחור. הגישה בגשר מאוד מתחשבת ואנושית כלפינו".
במהלך השהות בגשר מתארחים מפוני העוטף בדירות ריקות השייכות לקיבוץ, ומרוהטות ומוכנות לקליטתם. "אנשי גשר הם הפנים היפות של הישראלים", אומר גוטליב. "בכל פעם שאנחנו מגיעים לכאן דינה מהקיבוץ מחכה לנו עם עוגיות, ובפנים מאירות ושמחות".
3 צפייה בגלריה
שיגורים מעל נתיבות
שיגורים מעל נתיבות
יירוטים מעל נתיבות. קותי חוזר הביתה: "אם יש ממ"ד טוב, הכול בסדר"
(צילום: איתן גליקמן)
תושבי הדרום התארחו גם בפינות אחרות בארץ. קותי קארדי מנתיבות, למשל, הגיע ביום שני עם קבוצה גדולה של משפחות וחברים להילולת ל"ג בעומר במירון, והירי שהחל בלילה שלאחר מכן בדרום אילץ אותם להישאר הרחק מהבית. בינתיים נסעו להתארח בחוף סוסיתא של איגוד ערים כינרת, המאפשר לתושבי הדרום להתארח בקמפינג ללא תשלום.
"נשארנו בחוף עד היום בצהריים, היה נהדר והחלטנו שהגיע הזמן לשוב הביתה", הוא מספר. "אנחנו כבר לא מפחדים מהרקטות. לצערי התרגלנו אליהן ולסבבי הירי. אין עוד טעם לברוח – זה כבר מגיע לתל-אביב, ואם יש לך ממ"ד טוב בבית, הכול בסדר. אנחנו מקווים שתהיה הפסקת אש ושיהיה אצלנו לילה שקט".
פורסם לראשונה: 22:27, 10.05.23