ישראל שוקלת למנוע את כניסתה של השליחה המיוחדת לשטחים של מועצת האו"ם לזכויות האדם, שמתכננת להגיע בימים הקרובים לביקור בגדה המערבית. כך נודע ל-ynet. לשליחה האיטלקית, עורכת הדין פרנצ'סקה אלבנזה, שורת התבטאויות נגד ישראל, כולל כמה התבטאויות טריות שאותן הפנתה לבכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי שהשתתפו בכנס בעזה ביום שני האחרון.
2 צפייה בגלריה
פרנצ'סקה אלבנזה
פרנצ'סקה אלבנזה
פרנצ'סקה אלבנזה
בכנס בעזה, שאורגן על ידי גוף המזוהה ישירות עם חמאס ברצועה, השתתפו בין היתר דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע, חברי חמאס באסם נעים וראזי חמד, ואנשי הג'יהאד האיסלאמי אחמד אל-מודלל וחדר חביב. נאומה של אלבנזה תורגם לערבית בשידור ישיר בכנס, ובדבריה היא נשמעת אומרת: "יש לכם זכות להתנגד לכיבוש הזה".
אלבנזה רמזה בנאומה גם להתנגדותה לפתרון שתי המדינות לשני עמים, כשאמרה לקהל העזתי: "הגדה המערבית, מזרח ירושלים ועזה הם מה שנותר מפלסטין ההיסטורית. השפה הזו לא חדשה אבל היא תעזור לקהילה הבינלאומית להרגיש לא בנוח עם פתרון שתי המדינות".
2 צפייה בגלריה
הכנס של "המועצה ליחסים בינלאומיים" בו נאמה אלבנזה
הכנס של "המועצה ליחסים בינלאומיים" בו נאמה אלבנזה
כמה מאורחי הכנס בעזה. גם דובר חמאס אל-קאנוע השתתף
זו לא הפעם הראשונה שאלבנזה מצדיקה את אלימות הפלסטינים נגד ישראלים. בראיון ב-9 ביוני למגזין האיטלקי "אלטראקונומיה" היא אמרה כי "ישראל אומרת שהתנגדות שווה לטרור, אבל כיבוש דורש אלימות ויוצר אלימות". לאחר מכן היא הוסיפה כי "לפלסטינים אין מקום להתנגדות פרט לאלימות". במאי האחרון אלבנזה אמרה בריאיון לערוץ טלוויזיה באיטליה כי "אלימות הפלסטינים היא בלתי נמנעת מכיוון שזכות הקיום של העם הפלסטיני נשללה במשך 55 שנים".
בעבר השוותה אלבנזה בין הנכבה לבין השואה והאשימה כי ישראל היא מדינת אפרטהייד. אלבנזה, שעבדה בעבר במחלקה המשפטית של סוכנות הסיוע של האו"ם אונר"א, פרסמה מחקרים רבים בנושא הפליטים הפלסטיניים. במסגרת תפקידה כ"דווחית" היא אמורה "לעקוב ולדווח אחרי מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים הכבושים" ולחקור את "ההפרות הישראליות של עקרונות החוק הבינלאומי, החוק ההומניטרי הבינלאומי ואמנת ז'נבה".
לפני כמה ימים צייצה שהיא מתכוונת לבקר לראשונה מאז מונתה ביהודה ושומרון ואף טענה שישראל "לא סירבה את כניסתה". ואולם, כאמור, ל-ynet נודע כי ישראל דווקא שוקלת למנוע את כניסתה על רקע התבטאויותיה החריפות, כולל אלו שהשמיעה בכינוס בעזה.