ראש השב"כ רונן בר שיגר הערב (רביעי) מכתב חריף בעניין התנהלותה של ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה אבי גיל - ובו האשים כי גוטליב "פרסמה פרטים מלאים של איש השירות ובני משפחתו". דבריו נוגעים לקונספירציה שהדהדה גוטליב בנוגע ל-7 באוקטובר.
גוטליב מיהרה להגיב למכתבו של בר, ופנתה ליו"ר הכנסת אוחנה במכתב מצידה תחת הכותרת: "ניסיון הטלת אימה מטעמו של ראש השב"כ". בציוץ שאליו צורף המכתב, ציינה גוטליב: "אדוני ראש השב"כ, הפוסל במומו פוסל. הבנתי שאתה טוען שפגעתי בביטחון המדינה. אצת רצת בתלונה ליו"ר הכנסת. אתה חייב להבין - אתה לא מפחיד אותי. רק טובת עם ישראל וביטחון המדינה לנגד עיניי. מצורפת תגובתי, מהר מהר לפני שתספיק להוציא צו איסור פרסום. יש לך כל כך הרבה הסברים לספק לעם ישראל".
4 צפייה בגלריה
חצאים רונן בר ו טלי גוטליב
חצאים רונן בר ו טלי גוטליב
ח"כ גוטליב וראש השב"כ בר
(צילום: יואב דודקביץ', יאיר שגיא)
לפי הערכה במשרד המשפטים, פנייתו של בר ליועצת המשפטית לממשלה לא צפויה להוביל לחקירה פלילית נגד גוטליב, שנהנית מחסינות מהותית כחברת כנסת. במערכת הפוליטית תהו לאורך היום אם דבריה של גוטליב יובילו לסנקציה מצד הקואליציה בדמות השעייתה מוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שבה היא משמשת כממלאת-מקום, אך גורמים פוליטיים אומרים שנכון לעכשיו צעד כזה אינו על הפרק.
בר כתב במכתבו: "היום פרסמה חברת הכנסת טלי גוטליב ציוץ ובו פירוט שקרי אודות אירועים שהתרחשו כביכול לפני פרוץ המלחמה, לרבות טענה הזויה בדבר מעשים שבוצעו על ידי עובד שירות הביטחון הכללי. הפרסום כלל אזכור שמו של אתר האינטרנט שבו פורסמו הטענות השקריות וכן צילום מסמך של כותרת הכתבה. בכתבה באתר זה פורסמו פרטיו המלאים של איש השירות ובני משפחתו. יצוין כי בשולי הכתבה נרשם: 'כתבה זו פורסמה מגורם עם חסינות פרלמנטרית'".
הוא הוסיף: "כידוע, סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי קובע, בין היתר, כי זהותם של עובדי השירות, בעבר או בהווה, חסויה ופרסומה אסור. מעשיה של חברת הכנסת גוטליב הינם מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית, אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם".
עוד כתב: "בזמן שחברת הכנסת גוטליב מפרסמת זהויות של אנשי ביטחון, פועלים אויבי מדינת ישראל ביתר שאת להתחקות אחר זהותם, כדי לפגוע בהם ובבני משפחותיהם. מעשים אלה מביאים להסטת קשב ומשאבים של כוחות הביטחון לטובת מאמצי הגנה ואבטחה, על המשמעות של הדבר בעת הנוכחית, ומחייב טיפול מהיר וחד על מנת שלא ישנו. קל וחומר שחברת הכנסת משמשת כחברה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ונחשפת במסגרת זו גם למידע מסווג ורגיש".
4 צפייה בגלריה
המכתב של רונן בר בעניין טלי גוטליב שפרסמה שם ופרטים של עובד שב"כ
המכתב של רונן בר בעניין טלי גוטליב שפרסמה שם ופרטים של עובד שב"כ
מכתבו של ראש השב"כ
ח"כ נעמה לזימי (העבודה) הגישה תלונה נגד גוטליב לוועדת האתיקה של הכנסת שמחויבת לדון בנושא בתוך 30 יום. הוועדה עשויה להטיל על גוטליב סנקציות שישללו את זכות הדיבור שלה מדיונים בכנסת לתקופה מסוימת, והיא עלולה אף להיקנס. "לא ייתכן שחברת כנסת בישראל תתנהל בכזה חוסר אחריות ותסתמך על אתרים מפוקפקים מפיצי רעל ומלאי קונספירציות", אמרה לזימי.
היא הוסיפה: "כנבחרי ציבור יש לנו אחריות מוסרית וערכית לפרסם מידע אמין ומוכח ולשמש דוגמה ערכית ומקצועית לציבור. במקום זאת, ח"כ גוטליב בוחרת שוב ושוב בהפצת כאוס, רעל ושקרים בעת הקשה ביותר שידעה המדינה. על כן, פניתי לוועדה בבקשה להפעיל את כל הכלים הנדרשים על מנת שמקרים כאלו לא יישנו". גם בתנועה לאיכות השלטון מגבשים קובלנה נגד גוטליב שתוגש לוועדת האתיקה.
4 צפייה בגלריה
נעמה לזימי
נעמה לזימי
ח"כ לזימי
(צילום: קובי בכר)
ח"כ גוטליב הפיצה הבוקר קונספירציה כוזבת, שלפיה המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר, (ממובילי המחאה נגד הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו. א"א) לגדול המרצחים יחיא סינוואר, ימים לפני התופת". גוטליב, שהסתמכה על דיווח באתר ידוע לשמצה, טענה כי הדיווח מהווה הוכחה לטענתה שברסלר נפגשה עם ראש המוסד - והוסיפה: "זוכרים שמשרד ראש הממשלה הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחוריהם? המקורות שלי יצוקים מברזל".
ממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד בתגובה לדברי גוטליב כי "מדובר במחזור של ידיעה שקרית. ראש המוסד לא נפגש, לא שוחח ולא זימן לפגישה את שקמה ברסלר מעולם. מדובר בפעם שנייה שבה חברת הכנסת גוטליב מפיצה שקרים משוללי כל יסוד".
גוטליב לא נותרה חייבת והגיבה להתייחסות המוסד: "היזהרו לפגוע בשמי הטוב ובשכלי. שאלות אני יודעת לשאול. לאן נעלמתם? איפה מה שהסתרתם מראש ממשלה מכהן? הממשלה לא אשמה לא ברצח, לא בטבח, לא באונס. מישהו פה אשם שגבולות ישראל היו פרוצים. מדאיג אותי שגורמי הביון חוששים ממני, מה קרה?".
שקמה ברסלר מסרה: "לא מתרגשת ממסע השקרים של מכונת הרעל. עיניים כל הזמן על המטרה - בניית מדינת ישראל טובה ומיטיבה למען כלל אזרחיה. ללא רעל וללא פייק".
ממיזם פייק ריפורטר נמסר כי "חברת כנסת בישראל מפיצה ידיעות כוזבות שמקורן באתר קונספירציות מפוקפק שנתפס כמה וכמה פעמים בהפצת שקרים מוחלטים. האתר עסק בימים האחרונים בהפצת ידיעה שקרית שלפיה בעלה של שקמה ברסלר הוא סגן ראש השב"כ, וכי הוא נעצר על בגידה. השקר מופץ באינטנסיביות ברשתות החברתיות ואפליקציות המסרים. בדיקה שלנו - בעלה של שקמה ברסלר הוא לא סגן ראש השב"כ והוא לא עצור. פייק מוחלט".
פורסם לראשונה: 20:18, 24.01.24