2 צפייה בגלריה
גילה גמליאל עם יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא פהלווי, ביד ושם
גילה גמליאל עם יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא פהלווי, ביד ושם
השרה גמליאל עם "יורש העצר האיראני" פהלווי ב"יד ושם"
(צילום: EPA)
"על החתום, שרת הביטחון": שרת המודיעין גילה גמליאל מהליכוד ביקרה לפני כשבוע במוזיאון "יד ושם" בירושלים במהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כתבה בספר האורחים של המוזיאון וחתמה: "גילה גמליאל, שרת הביטחון". מלשכתה נמסר כי "מדובר בטעות שנעשתה בהיסח דעת".
לקראת יום השואה, השרה גמליאל יזמה את ביקורו ההיסטורי של רזא כורש עלי פהלווי, בנו של השאה האיראני האחרון שהודח מהשלטון במהפכה האסלאמית, שמכונה בידי רבים "יורש העצר האיראני". היא ליוותה אותו לאורך הביקור, ויום לאחר העצרת הממלכתית לפתיחת אירועי יום השואה, שבה הוא השתתף, היא סיירה איתו ב"יד ושם".
2 צפייה בגלריה
חתימת גילה גמליאל בספר אורחים של יד ושם
חתימת גילה גמליאל בספר אורחים של יד ושם
החתימה של השרה גמליאל בספר האורחים
בתום הסיור, כתבו השניים את רשמיהם בספר האורחים של מוזיאון "יד ושם". פהלווי כתב בפרסית ובאנגלית: "לעולם לא נשכח את הביקור הזה וננצור אותו בליבנו לעד". גמליאל כתבה בעברית, בכתב ידה: "היה מרגש מאוד להגיע עם הבן של השאה רזה פהלווי, שהגיע על מנת להשתתף ביום השואה, לתמוך בישראל וביהודים ולהוקיר את זכר קורבנות השואה". בסוף כתבה גמליאל את שמה ומתחתיו את התואר שלה, אלא שהיא כתבה כך: "גילה גמליאל, שרת הביטחון".
גמליאל הופתעה לשמוע על העניין כשנשאלה על ידי ynet ו"ידיעות אחרונות" מדוע חתמה בתואר שגוי, וסיפרה שהיא לא שמה לב לעניין בזמן אמת. מלשכתה נמסר: "רעיון לא רע, אבל שר הביטחון הוא יואב גלנט. מדובר כמובן בטעות סופר שנכתבה בהיסח הדעת בסיור מרגש במיוחד יחד עם יורש העצר האיראני ביד ושם ביום הזיכרון, במסגרת ביקורו ההיסטורי שהובילה שרת המודיעין גילה גמליאל".