פעוט כבן שנתיים טבע הערב (שבת) בבריכה פרטית בבית בכפר שמריהו. חובשים ופראמדיקים של מד"א החלו בביצוע פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, כשמצבו מוגדר אנוש. בבית החולים עדכנו כי הצוות ממשיך להיאבק על חייו של הפעוט, והגדירו את מצבו "קשה מאוד". הוא הועבר ברגעים למחלקת טיפול נמרץ ילדים.
פראמדיק רכוב על אופנוע מד"א עידן שינה סיפר: "כשהגענו לבית הובילו אותנו לבריכה. הפעוט שכב בסמוך למים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, כשביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד 101 של מד"א. המשכנו את הטיפול הרפואי, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות".
2 צפייה בגלריה
זירת הטביעה בכפר שמריהו
זירת הטביעה בכפר שמריהו
זירת הטביעה בכפר שמריהו
(צילום: אורי דוידוביץ')
2 צפייה בגלריה
זירת הטביעה בכפר שמריהו
זירת הטביעה בכפר שמריהו
"ממשיכים להיאבק על חייו"
(צילום: אורי דוידוביץ')
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת שנת 2022 טבעו למוות 9 ילדים, ארבעה מתוכם מתחת לגיל 4. בשנת 2021 טבעו למוות 19 ילדים, מתוכם 9 מתחת לגיל 4. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי "בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה מדאיגה בטביעת פעוטות בבריכות ביתיות. ילדים טובעים במהירות ובדממה. ילד טובע אינו יכול לבכות, לקרוא לעזרה או להתריע שהוא במצוקה. הוא פשוט שוקע לתוך המים ובתוך דקות בודדות חל איבוד הכרה עד נזק בלתי הפיך ומוות".
"אני קוראת להורים, אל תבנו על ניסים - בסביבת מים משגיחים על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. אם יש כמה מבוגרים קובעים בכל רגע מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים. בריכות פרטיות יש לגדר עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".