האפשרות שרומן זדורוב ישוחרר כבר השבוע ממאסר העולם שנגזר עליו בגין רצח הילדה תאיר ראדה, רחוקה מאוד מלהיות שיחת היום בקרב תושבי קצרין - העיר שבה בוצע הרצח ובה עדיין מתגוררות הן משפחתו והן משפחתה של הקורבן. מסיור שערכנו בה אתמול (ג') עולה שרבים כלל לא מודעים לעובדה שפרקליט המדינה עשוי להחליט בימים הקרובים שלא לנהל משפט חוזר בשל הראייה שהתגלתה בפרשה, ולהעניק לזדורוב "זיכוי אילם".
התושבים ששוחחו עם ynet לא ששים לחוות את דעתם בנושא, בעיקר לא מול המצלמה. חלקם בעלי עסקים שחוששים להיפגע כלכלית אם יזוהו עם צד זה או אחר. מי שכן מוכנים לדבר הם בעיקר אלה שמאמינים שזדורוב חף מפשע ומרצה עונש מאסר לשווא. "הדעות פה הן 50/50", אמר אחד מבעלי העסקים. "יש הרבה שחושבים שתפרו לו תיק, שנפלו על מישהו שלא הבין כל כך מה אומרים לו".
תושבת קצרין אחרת אמרה שהיא מאמינה בחפותו של זדורוב ומשום כך חרדה אף יותר. "זה אומר שעדיין יש פה רוצח של הילדה שמסתובב חופשי", אמרה.
4 צפייה בגלריה
אילנה ראדה, תאיר ראדה, רומן זדורוב
אילנה ראדה, תאיר ראדה, רומן זדורוב
תאיר ראדה ז"ל ורומן זדורוב
(צילום: אלכס קולומויסקי, באדיבות המשפחה, גבריאל בהרליה)
4 צפייה בגלריה
קצרין
קצרין
הכניסה לקצרין, אתמול
(צילום: אביהו שפירא)
4 צפייה בגלריה
אולגה זדורוב יחד עם בנה לאון זדורוב
אולגה זדורוב יחד עם בנה לאון זדורוב
אולגה זדורוב ובנה לאון. "מה יש לחשוש ממי שחוזר לאשתו?"
(צילום: אפי שריר)
רבים מבין המאמינים בחפותו של זדורוב מושפעים מעמדת אמה של תאיר, אילנה ראדה, שחזרה פעמים רבות על הערכתה שהרוצח עדיין חופשי. "האמא מאמינה בזה, והבנאדם נלחם על חפותו כבר 15 שנה, אז אולי הוא צודק", אמר אהרון אבוטבול, מוותיקי קצרין. "יכול להיות שהרוצח עדיין חופשי והמשטרה צריכה לבדוק ולהחליט. נחכה עכשיו ליום חמישי ונראה מה יגידו בעניין שלו".
גם מקומן של תיאוריות קונספירציה, שבית המשפט כבר קבע שלא הוכחו, עדיין מושמעות כאן כעובדות. כך למשל הטענה שלרוצח או הרוצחת האמיתית יש קשרים במשטרה, ומשום כך הופל התיק על זדורוב.
עודד עמבר, מקיבוץ עין זיוון שבצפון הגולן, אומר ששמע שגרסה זו נשללה, אולם הוא עדיין מאמין בחפותו של זדורוב. "הייתה פעם שמועה כזאת, ובכל מקרה הסיפור נמשך 15 שנה", אמר. "אני מאוד מקווה שהוא ישתחרר ולא חושב שיש סיבה לחשש או פחד. כל מי שדיברתי איתו פה שמח שהוא חוזר הביתה. מה יש לחשוש מאדם שישב בכלא 15 שנה, ויש לו אישה וילד? שימשיך את חייו איתם".
4 צפייה בגלריה
אילנה ראדה, ארכיון. "האימא מאמינה בזה"
אילנה ראדה, ארכיון. "האימא מאמינה בזה"
אילנה ראדה, ארכיון. "האימא מאמינה בזה"
(צילום: אביהו שפירא)
ענת פליסטרנט, גם היא מוותיקות קצרין, מאמינה אף היא כי זדורוב חף מפשע: "עקבתי אחרי את כל הסיפור מתחילתו. הכל בנוי על שקרים. טביעות רגל של הנעל, הסכין המחודדת. הכל זה פארסה. אלה שטויות שהמציאו השוטרים על מנת לחפות. הרצון שלהם היה להאשים מישהו. הם לא חקרו לעומק והמציאו סיפורים".
- איך את יודעת? "קראתי את כל המאמרים שנכתבו בזמנו בעיתון, על החקירות של השוטרים. עקבתי".
- מה השיח היום בקצרין? אנשים מקווים שיחזור? חוששים? "אני חושבת שרוב האנשים רוצים שיחזור, כי הוא היה בן אדם. הוא היה שיפוצניק בבית הספר ועשה המון עבודות. סתם תפרו לו תיק כי בא להם. מצאו פראייר, מישהו להתלבש עליו במקום לחקור לעומק את כל הסיפור מהתחלה".
עד מחר אמור פרקליט המדינה עמית איסמן לקבל החלטה בדבר קיום משפט חוזר לזדורוב, שהורשע ברצח ראדה בבית הספר נופי גולן בקצרין בדצמבר 2006. ההחלטה צפויה להימסר לבית המשפט המחוזי בנצרת, שאמור לנהל את המשפט במקרה שאיסמן יחליט על כך. אפשרות אחרת היא שאיסמן יחליט שלא לקיים משפט חוזר - דבר שיוביל לזיכוי של זדורוב באופן "אילם" - ולשחרורו לביתו.
פורסם לראשונה: 21:54, 13.07.21