1 צפייה בגלריה
מתפללים בכותל בירושלים שומרים מרחק אחד מהשני
מתפללים בכותל בירושלים שומרים מרחק אחד מהשני
הדרת נשים בכותל המערבי (ארכיון)
(צילום: AFP)
הדרת נשים באתר הקדוש: בצה"ל הודיעו היום (שישי) כי הם ממשיכים לחקור את נסיבות ההחלטה של מפקדים שנכחו אמש בטקס ההשבעה של לוחמי חטיבת גבעתי בכותל המערבי בירושלים למנוע מקצינה להנחות את האירוע.
לפי דיווח של "כאן 11", קצינת החינוך של החטיבה נבחרה להנחות את טקס ההשבעה המסורתי. ואולם, רגעים לפני תחילת הטקס, ניגש נציג של הקרן למושרת הכותל לרס"ר החטיבה - והורה לו שהקצינה לא תנחה את האירוע. ברגע האחרון הוחלט כי קצין מהחטיבה ינחה את הטקס.
מהקרן למורשת הכותל נמסר כי "הטקסים הצבאיים בכותל נערכים בהתאם לנהלים שנקבעים על ידי צה"ל. לראיה, בעבר הונחו טקסי השבעה וטקסי סיום בידי קצינות בצבא. לנוכח האירוע האחרון שמקורו, ככל הנראה, באי הבנה מקומית, ננהל תחקיר משותף עם נציגי צה"ל כדי לאתר את מקורו".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אמש, טרם השבעת לוחמי חטיבת גבעתי בכותל, קצינת החינוך שתוכננה להנחות את הטקס התבקשה שלא להנחותו, זאת לבקשת הקרן האזרחית שהייתה מעורבת באירוח הטקס במקום.
"הבקשה עלתה במהלך החזרות לטקס וההחלטה להחליף מנחה התקבלה על ידי המפקדים במקום, תוך טעות בשיקול הדעת של הנוכחים, זאת ללא התייעצות מפקדים בכירים ומבלי שאלו היו מעורבים או הכירו את הסיטואציה. האירוע יתוחקר. נדגיש כי לא קיימת בצה"ל פקודה האוסרת הנחיה של טקסים על-ידי נשים".