פרקליטות מחוז חיפה הגישה כתב אישום חמור נגד חמישה בני אדם בגין חטיפה של תושב הצפון במשך יותר מארבע שעות ואלימות קשה נגדו. בקרוב תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד ארבעה מעורבים נוספים. בין היתר, מיוחסות לנאשמים עבירות של חטיפה לשם סחיטה, שוד בנסיבות מחמירות, סחיטה בכוח וסחיטה באיום. הקורבן, שכלל לא היה היעד המקורי לחטיפה, חולץ כשהוא פצוע ומוכה על-ידי שוטר מחוז צפון.
3 צפייה בגלריה
תיעוד שני כלי הרכב בשפרעם בעת החטיפה
תיעוד שני כלי הרכב בשפרעם בעת החטיפה
אחד מכלי הרכב החשודים בשפרעם
(צילום: דוברות מחוז צפון)
3 צפייה בגלריה
תיעוד שני כלי הרכב בשפרעם בעת החטיפה
תיעוד שני כלי הרכב בשפרעם בעת החטיפה
החוטפים בשפרעם
(צילום: דוברות מחוז צפון)
האירוע החל כשקרוב משפחתו של הקורבן ביקש ממנו "לעשות לו טובה" ולאסוף עבורו חבילה בכפר חורפיש שבגליל. בני זוג שמתגוררים בשפרעם חשדו באותו קרוב משפחה שהונה אותם וגנב מהם כ-30 אלף שקל, והחליטו לחטוף אותו ולשדוד אותו. חקירת המשטרה העלתה שכדי לפתות את קרוב המשפחה להגיע לחורפיש, הם פנו לאדם נוסף שיצר עמו קשר והתחזה למי שרוצה להשקיע אצלו סכום כסף גדול. התנאי של אותו "משקיע" היה שהסכום ייאסף מחורפיש. מה שלא ידעו החשודים הוא שמי שיגיע לאסוף את החבילה יהיה בכלל שליח בלתי-מעורב.
"בסופו של דבר מי שנפל קורבן לחטיפה ולאלימות, היה בכלל אדם תמים שהגיע מטעמו של אותו אדם לאסוף חבילה", סיפר רב-פקד בוריס אורילוב, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת שפרעם שבמחוז צפון. "מדובר באיש נשוי ואב לילדים, ללא עבר פלילי, שעובד בעבודה מסודרת. החשודים לא חסו עליו ופגעו בו בצורה קשה ומזעזעת, לאחר שחשבו שהוא משתף פעולה עם אותו אדם".
ב-25 בפברואר, סמוך לשעה 15:00, הגיע "השליח" לבית בחורפיש. "חלק מהמעורבים ארבו לו בבית, וכשהוא נכנס הם תקפו אותו באלימות וחטפו אותו", הסביר רפ"ק אורילוב. "הם היכו אותו בצורה אכזרית עם אלות, כלי תקיפה ואגרופנים, ומשם החלו להוביל אותו לשפרעם. החוטפים הכניסו את הקורבן למכוניתו, כשאחד החוטפים הוא זה שאחז בהגה ונהג. חשודים נוספים נסעו לשפרעם ברכב אחרת בעקבות הרכב שבו ישב החטוף".
3 צפייה בגלריה
רב פקד בוריס אורילוב
רב פקד בוריס אורילוב
"החתימו את הקורבן על צ'קים ועל הסכם העברת הרכב". אורילוב
(צילום: דוברות מחוז צפון)
בשלב מסוים התקבל במוקד 100 דיווח מקרוב המשפחה, שסיפר לשוטרים שקיבל שיחת טלפון עם דרישה לתשלום כופר בעבור חברו ושהוא חושד שנחטף. "הדברים היו לא ברורים, אבל התייחסנו אל הדיווח מיד כאירוע חטיפה", ציין אורילוב. "ידענו שאותו אדם היה בחורפיש, ולכן אם התרחשה חטיפה היא התרחשה שם. הקמנו מחסומים בכבישים וגייסנו את היכולות הטכנולוגיות שלנו כדי לאתר את החטוף והחשודים. איתרנו גם את מספר הרכב של החטוף. תוך כדי איסוף הנתונים הבנו שהוא נחטף מחורפיש לאזור העיר שפרעם, לשם הגיע סמוך לשעה 17:00 אחר הצהריים".
אורילוב ציין כי מהחקירה עלה שבנקודה מסוימת בשפרעם, נטשו החוטפים את רכבו של החטוף. הם הכניסו אותו למכונית אחרת, והובילו אותו לכמה נקודות מסתור בשפרעם. "במהלך כל הדרך הם תקפו את הקורבן, איימו עליו ודרשו שישלם להם את הכסף", אמר. "הם הובילו אותו למתחם ביתו של אחד החשודים. החשודים סחטו את הקורבן, המשיכו להכות אותו באכזריות, החתימו אותו על צ'קים שהיו ברשותו, גנבו לו חפצים מהרכב ואפילו החתימו אותו על הסכם שבו התחייב להעביר את מכוניתו לידי החשודים".
"לאחר שהצלחנו לאתר את מיקום החטוף והחוטפים, כוחות של היס"מ ותחנת שפרעם, בלשים וסיירים, פרצו למתחם סמוך לשעה 19:00 וביצעו מעצרים", אמר אורילוב. לדבריו, "השוטרים הבחינו בקורבן שהיה פצוע וכואב, וחילצו אותו מידי חוטפיו". עשרה חשודים נעצרו במקום, ובמשטרה הקימו צוות חקירה מיוחד שפעל בתחנת שפרעם. החקירה לוותה על-ידי פרקליט מלווה מפרקליטות מחוז חיפה עד להגשת כתב האישום.