פרסום ראשון: מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, התעמת עם איש שב"כ זמן קצר לפני טקס פתיחת המכביה באצטדיון טדי בירושלים, שאליו הגיע גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כך נודע היום (רביעי) ל-ynet. האירוע החריג התרחש בחודש שעבר בחניית האצטדיון, שהיוותה אזור סטרילי בשל רגישות האירוע.
זמן קצר לפני הגעת ביידן למקום, הגיע לחניית האצטדיון ניצב תורג'מן וביקש לעבור את המחסומים, אלא שבמקום עמד ראש מדור בשב"כ, שהיה מהאחראים על אבטחת האירוע - ולא זיהה אותו. הוא ביקש ממפקד המחוז להזדהות, אך ניצב תורג'מן שפיקד על האירוע לא אהב את הבקשה, ולפי קצינים שנכחו במקום יצא כעוס מהרכב ונעמד מול ראש המדור בשב"כ באופן מאיים.
4 צפייה בגלריה
דורון תורג'מן
דורון תורג'מן
"צעק והשתולל. מה זה האגו הזה?". ניצב דורון תורג'מן
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
טקס פתיחת אירועי המכביה
טקס פתיחת אירועי המכביה
בפנים - חגיגה. בחניון - תקרית מביכה
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
תורי ענק של תלמידים מחוץ לדרייב אין בדיקות הקורונה בירושלים בעקבות התפרצות הנגיף בגימנסיה
תורי ענק של תלמידים מחוץ לדרייב אין בדיקות הקורונה בירושלים בעקבות התפרצות הנגיף בגימנסיה
חניון אצטדיון טדי
(צילום: גלעד כהן)
הקצינים העידו כי תורג'מן "צעק והשתולל", ולדבריהם הנהג שהביא אותו למקום פרק מהרכב "כאילו מדובר במחבל". הקצינים הבכירים סיפרו כי מפקד המחוז דחף את הגדר המשטרתית שחסמה את דרכו, השליך אותה ופנה אל איש השב"כ בטון מאיים כאשר לפי הקצינים במקום, תורג'מן התקרב לראש המדור בשב"כ נעמד מולו ואף דחף אותו.
איש השב"כ שאל אותו בתגובה: "אתה תוקף אותי?", וניצב תורג'מן השיב: "כשאני אתקוף אותך, אתה תרגיש". כל האירוע התרחש לעיני השוטרים שנכחו במקום. קצין בכיר שהיה בחניית האצטדיון אמר בשיחה עם ynet: "התביישתי, לא האמנתי שככה מתנהג מפקד מחוז ירושלים במשטרה ועוד בביקור כזה חשוב כשנשיא ארצות הברית אמור להגיע למקום".
4 צפייה בגלריה
אירוע ההתפרעות של ניצב דורון תורג'מן בטקס פתיחת המכביה
אירוע ההתפרעות של ניצב דורון תורג'מן בטקס פתיחת המכביה
מפקד המחוז תורג'מן באצטדיון טדי
לדבריו, "יש דרכים אחרות לנזוף בראש מדור בשב"כ שלא מזהה את מפקד המחוז, מה זה האגו הזה? אם שוטר זוטר היה מתנהג כך הוא היה נעצר על ידי מח"ש לחקירה". קצין בכיר אחר הוסיף: "לא יעלה על הדעת שהוא מתנהג כך, איפה הדוגמה האישית. ראש המדור של השב"כ רק בקש ממנו לפתוח את החלון ולהזדהות".
משב"כ נמסר בתגובה כי "בין שב"כ למשטרת ישראל, בדגש על מחוז ירושלים, מתקיים שיתוף פעולה הדוק, מוצלח ופורה. באירוע אבטחת ביקור נשיא ארצות הברית בישראל ואבטחת המכביה פעלו יחד אלפי עובדי שב"כ ומשטרת ישראל בשילוביות שהביאה להצלחת המבצע.
המשטרה מסרה כי "מדובר ברכילות זולה הנשענת על תיאור מעוות של ההתרחשות שהייתה במקום שכללה אי-הבנה נקודתית ותו לא.
"התיאום ושיתוף הפעולה ההדוק בין מפקדי ושוטרי מחוז ירושלים ובפרט מפקד המחוז שפיקד על המבצע לבין אנשי שב"כ על יחידותיו השונות - מיטבי, מקצועי ומבוצע תוך ההערכה וכבוד הדדיים. כך היה בעבר לאורך אינספור פעילויות והישגים מבצעיים משותפים, כך היה במבצע מגן כחול 3 שהיה בחודש שעבר וכך יהיה גם בעתיד, למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".