חתן פרס ישראל, השר לשעבר פרופסור אמנון רובינשטיין ז"ל, שהלך לעולמו בשבוע שעבר, נטמן היום (שני) בבית העלמין בקריית שאול בתל אביב.

2 צפייה בגלריה
הלוויתו של פרופסור אמנון רובינשטיין
הלוויתו של פרופסור אמנון רובינשטיין
הלווייתו של פרופסור אמנון רובינשטיין
(צילום: אריק מרמור)
רובינשטיין השאיר אחריו הוראות מדויקות ללווייתו וביקש שאך ורק בני משפחתו יספידו אותו. נכדו, צוף, נפרד מסבו: "אין דבר בעולם שיחזיר לי את השיחות איתך, אין מה שימלא את החסר. תמיד ראיתי בך גיבור, מוזר לחיות את חיי בלעדיך. אני יודע כמה המלחמה הארורה השפיעה על מצבך הרפואי. היית ציוני שאוהב את המדינה, כשכאב לה - כאב לך".
בן דודו יורם הוסיף גם כן על היכרותו עם אמנון, האיש: "על תרומתו דיברו רבים. אני הוקסמתי מתחומי העניין הרבים של בן דודי. אחד מהזיכרונות הראשונים שלי היה נגינתו בכינור. אמנון הצעיר היה גם צייר מחונן, גם הכישרון הזה, כמו רבים אחרים, בא לו בטבעיות, בפנים מאירות ובחיוך טוב. אמנון בורך בגישה אופטימית לחיים, נלהבת ומלאת חזון. ציוני גאה. לצד החשיבה הבהירה, הוא נתברך גם בתעוזה פורצת גבולות".

2 צפייה בגלריה
אמנון רובינשטיין
אמנון רובינשטיין
אמנון רובינשטיין
(צילום: גדי דגון)
בלוויה נכחו מבכירי המשפט והפוליטיקה בישראל: דן מרידור, דניאל פרידמן, עו"ד אלעד שרגא, ח"כ הרב גלעד קריב, ראש העיר תל אביב רון חולדאי, זהבה גלאון, מוסי רז ועוד.
רובינשטיין הלך לעולמו בגיל 92. הוא היה ממקימיה של תנועת שינוי וממנהיגי מרצ. כיהן כשר החינוך ושר התקשורת. הוא היה פרופסור למשפטים וחתן פרס ישראל לחקר המשפט (2006).