ציור יקר ערך נהרס על-ידי שומר בתערוכה ברוסיה. זה היה יומו הראשון, והאחרון, בעבודה.
האמנית אנה לפורסקאיה החלה לעבוד על הציור "שלוש דמויות" ב-1932, והשלימה את המלאכה ב-1934. הציור הוצג בתערוכה אבסטרקטית בגלריית "מרכז בוריס ילצין" בעיר יקטרינבורג. כלי התקשורת ברוסיה דיווחו שהציור מבוטח בסכום של 75 מיליון רובל - כמיליון דולר.
השומר השתמש בעט וצייר עיניים לשתיים משלוש הדמויות בציור. הוא הסביר שעשה זאת מתוך שעמום. אלכסנדר דרוזדוב, מנהל "מרכז ילצין", אמר שהמאבטח עבד בחברת אבטחה פרטית ופוטר.
1 צפייה בגלריה
רוסיה ציור ב מוזיאון הושחת על ידי שומר
רוסיה ציור ב מוזיאון הושחת על ידי שומר
היצירה אחרי ההשחתה
אוצרת התערוכה, אנה רשטקינה, אמרה שהציור הושחת באמצעות "עט של 'מרכז ילצין'". היא ציינה שהמניע של השומר לא ברור, אך ההנהלה מאמינה שהוא איבד את עשתונותיו. בתקשורת הרוסית נכתב שהשומר בגלריה לא הפעיל לחץ רב העט כשקשקש על הציור, וכך נמנע נזק גדול ליצירה.
שני אנשים שביקרו בתערוכה הבחינו בהשחתה ב-7 בדצמבר, והודיעו על כך לעובד בגלריה. הציור הועבר מהתערוכה והוחזר ל"גלריית טרטיאקוב" במוסקבה, שהלוותה את הציור לגלריית ילצין. מומחים במויזאון במוסקבה העריכו שעבודת השחזור של הציור תעלה כ-250 אלף רובל.
"מרכז ילצין" דיווח על הנזק למשטרה ב-20 בדצמבר, אך הרשויות ביקטרינבורג החליטו שלא להעמיד לדין את השומר מכיוון שהנזק שגרם לציור "אינו משמעותי". משרד התרבות מחה, ובשבוע שעבר נפתחה חקירה. השומר עלול לספוג קנס ואף להישלח למאסר של עד שלושה חודשים.