דובר צה"ל התיר בצהריים (שישי) לפרסם כי רב-סמל מתקדם במיל' אלירן יגר (36) מתל אביב, לוחם בגדוד ההנדסה 8170 בחטיבת גבעתי, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. חייל המילואים, נשוי ואב לשניים, נהרג בהיתקלות עם מחבלים. 557 חיילי צה"ל נהרגו מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר, 220 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה. עוד הותר לפרסם כי לוחם ביחידת עוקץ, חטיבת המרום, נפצע קשה ביום רביעי בדרום רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם שנפצע מפיצוץ מטען.
1 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') אלירן יגר ז"ל
רס"ם (במיל') אלירן יגר ז"ל
רס"ם (במיל') אלירן יגר
( צילום: דובר צה"ל )
דודו, חברו של אלירן יגר, ספד: ״הלב נשבר לרסיסים. אלירן יגר ז"ל, איש יקר, מיוחד, אהוב וצנוע, נהרג אתמול בקרבות בחאן יונס שבדרום הרצועה. אלירן היה לוחם במחלקת הסיור של הגדוד, והשאיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים. יהי זכרו ברוך, גיבור ישראל".

אסון קריסת המבנים

ביום שני נהרגו 21 לוחמי מילואים במרכז רצועת עזה באסון הכבד ביותר של צה"ל מאז תחילת הפעולה הקרקעית. מותם של הלוחמים נגרם מפגיעת שני טילי RPG שירו מחבלי חמאס לעבר טנק ומבנים ממולכדים במרכז הרצועה.
מתחקיר ראשוני של האסון עולה כי כוח משולב של חי"ר, הנדסה ושריון מגדוד המילואים 8208, שפועל במשימות הגנה בגזרת כיסופים שבמרכז העוטף, הגיע אתמול בבוקר למשימת חישוף השטח ברצועת החיץ שאוגדת עזה מקימה, לקראת היום שאחרי המלחמה.
במסגרת פעילויות אלו, מדי יום, צה"ל הורס מטעים ובתים פלסטיניים ששולטים בתצפית ובאש על הצד הישראלי, וכך נהרסו עד כה מאות מבנים. כחלק מהפעילות איתרו הלוחמים מקבץ של 10 מבנים דו-קומתיים, כ-600 מטרים מגדר הגבול, בצידו העזתי, שעליהם היה לשטח.
בסיוע פלוגת הנדסה החלו הכוחות למלכד את המבנים לקראת פיצוצים, תוך כדי שכוח השריון והחי"ר מאבטח את פעילות לוחמי ההנדסה. סמוך לשעה 16:00 אחר הצהריים, לפחות מחבל אחד התקרב לנקודה, לאחר שיצא ככל הנראה מפיר ולכן לא זוהה, וירה טיל RPG לעבר הטנק שאבטח את הפעולה. כתוצאה מכך, שני לוחמים נהרגו בטנק ושניים נוספים נפצעו.
במקביל, טיל נ"ט נוסף שוגר על-ידי החוליה לעבר קומפלקס של שני בתים צמודים שבהם שהו עשרות לוחמים כחלק מהפעולה. לפי הערכות ראשוניות בלבד, פיצוץ טיל ה-RPG במבנה הוביל לפיצוץ מוקשים רבים של הכוח שהיו במבנה וגרם לקריסה מלאה של הקומפלקס הדו-מבני, כתוצאה מהפיצוץ האדיר שנוצר.