2 צפייה בגלריה
גנאדי מיכאל  תעודת עליה
גנאדי מיכאל  תעודת עליה
אשרת העלייה שקיבל גנאדי
(באדיבות המשפחה )
תעודת העלייה הייתה בידו, הוא כבר קיבל תעודת זהות ואפילו הזמין טיסה לארץ. אלא שאז פרצה המלחמה באוקראינה, וגנאדי מיחל גויס לקרב. לפני כמה ימים הוא עלה על מוקש ונהרג.
בתו של גנאדי, אנה, עלתה לישראל מאוקראינה לפני שלוש שנים וחצי ובקרוב תתגייס לצה"ל. הוריו עלו לפני שלוש שנים, אבל הוא עצמו דחה את עלייתו למועד מאוחר יותר. בסופו של דבר נקבעה לו טיסה לישראל ב-8 בפברואר האחרון, אך גנאדי נענה לבקשה של לשכת הגיוס האוקראינית ושוב דחה את התאריך. בשבת האחרונה רכבו עלה על מוקש ליד קופיאנסק שבמחוז חרקוב, גנאדי נהרג במקום וחברו נפצע קשה.
"ביקשתי ממנו שייסע לבת שלנו בישראל, אבל הוא ענה שאינו יכול לאכזב את חבריו לחטיבה", סיפרה בבכי אשתו לשעבר של גנאדי, טטיאנה. "היה לו תפקיד בכיר וחשוב - הוא היה אחראי לכל הלוגיסטיקה של החטיבה. הם נסעו לבדוק שהכול תקין בעמדות ועלו על מוקש. ביחידה אהבו אותו מאוד. אני ממתינה שחברו הפצוע יתאושש ויוכל לספר מה קרה שם באמת".
2 צפייה בגלריה
גנאדי מיכאל עם בתו
גנאדי מיכאל עם בתו
"הוא ידע לעשות הכול". גנאדי מיחל ובתו אנה
(באדיבות המשפחה )
אביו של גנאדי, ארקדי, שמתגורר בנהריה, הוסיף: "גנה סיים בהצטיינות מכללה צבאית ב-1993. הוא מהנדס וכלכלן, מומחה לאספקה צבאית. הוא שירת בצבא אוקראינה עד 1997, ואז עבד בעבודות אזרחיות. הוא ידע לעשות הכול - לנהוג בטנק וגם במשאית".
ב-2018 הציתו אנטישמים את בית הוריו של גנאדי בעיר צ'רקאסי וציירו על הגדר צלב קרס ומגן דוד. "כשיצאתי לכבות את האש, קבוצת צעירים עמדה מעבר לגדר וצילמה איך נשרף 'בית של יהודונים'", נזכר ארקדי. "המשטרה לא עצרה איש והתחמקה ממני, אז גנה אמר שעלינו לעזוב". הוריו של גנאדי עלו לישראל והוא הבטיח להצטרף אליהם. "כשהכין את המסמכים לעזוב את אוקראינה, לשכת הגיוס נזכרה בו. מאז 1997 הוא לא היה נחוץ, אבל עכשיו הם קראו לו להיות בשר תותחים", הוסיף האב. "הם נתנו לו אות גבורה, אבל זה לא יחזיר לי את בני היחיד. אני אשם, הוא נהרג בגללי".
בסיועו של הרב של צבא אוקראינה, הרב הלל כהן, גופתו של גנאדי תועבר לטקס פרידה בצ'רקאסי ומשם, דרך קייב, לישראל.