אירוע חריג בהפגנה בבאר שבע: תושב אלעד בן 26 נעצר בחשד שניסה לדרוס היום (שלישי) בבאר שבע מפגינים נגד הממשלה. "הוא קילל אותנו - אנרכיסטים, אשכנזים", סיפרו המפגינים. בחקירתו הכחיש הנהג כי ניסה לדרוס את המפגינים.
הנהג הגיע עם רכבו סמוך לעשרות המפגינים, שהתרכזו במרכז מורים שבשדרות רגר מול אוניברסיטת בן גוריון, עלה עם הרכב ועצר לפניהם בצורה מסכנת ותוך כדי צעקות. הוא נעצר ונלקח לחקירה. במשטרת מרחב הנגב ציינו כי מחאת המפגינים אושרה על-ידה, וכי שוטרי תחנת באר שבע שנכחו בזירה עצרו את הנהג לחקירה.
יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) הזהיר: "ההסתה של הממשלה תיגמר בדם, היום היא הגיעה להפגנת הסטודנטים שהוביל תא יש עתיד באוניברסיטת בן גוריון. ניסיון דריסה מסוכן של אדם שמונע משכרון הכוח והטירוף שמפמפמים בן גביר ויריב לוין. בנס לא נפגע אף אחד. לא תצליחו לדרוס אותנו, לא תצליחו לדרוס את המדינה שאנחנו אוהבים".
3 צפייה בגלריה
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
כ-100 סטודנטיות וסטודנטים וכן תושבי באר שבע והאזור הפגינו מול הכניסה לאוניברסיטת בן גוריון נגד הממשלה. הם קראו בין היתר "ממשלה של גזענות מובילה לאלימות", "לא ניתן לבג"ץ להתמוטט", "כל העם יודע שדרעי הוא פושע" ו-"שוויון זכויות לכל הקהילות".
תומר וינר, יו"ר צעירי יש עתיד, סיפר: "זה היה ניסיון דריסה באמצע הפגנת סטודנטים, פשוט ככה. כולם היו המומים, אין מה לומר. חששנו לחיינו, מזל שהמשטרה הייתה שם". וינר אמר עוד: "ההסתה שמתחילה אצל נתניהו ובן גביר הגיעה היום לאוניברסיטת בן גוריון. אני ממליץ לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לגנות את ניסיון הרצח הנורא הזה. גם הם לא יעצרו אותנו, נמשיך לצאת לרחובות למען מדינת ישראל ולמען דור העתיד".
הסטודנט דניאל גיא צברי העיד שהרכב נסע לכיוונו. לדבריו, "הוא הגיע לקצה הכביש והתחיל לצעוק עלינו. הוא כבר היה עם שני גלגלים על המדרכה, דפקתי על האוטו שיעצור וברגע הזה הוא יצא ובא אליי בקטע של מכות". הסטודנטית הגר (גוגה) בן שחר אמרה: "נראה שהמדינה הולכת למקום מאוד חשוך ומפחיד, ונראה לי שבתור סטודנטים וצעירים במדינה הזאת אנחנו צריכים להילחם עליה".
3 צפייה בגלריה
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
הרכב שעלה על המדרכה לעבר מפגינים בבאר שבע
המפגינים בזירה
בתוך כך, הלילה נעצר תושב ירושלים בשנות השלושים לחייו בחשד שאיים על ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד. אמש דיווח שטרן במשטרה על אודות שיחת טלפון אליו, שכללה איום לפגיעה בחייו. בשיחה, שהתקבלה ממספר חסום, אמר החשוד לשטרן: "אתה מסית נגד הממשלה. אם תמשיך בדרכך - תקבל רימון בבית".
עם קבלת התלונה במחוז ירושלים בוצעו פעולות לאיתור החשוד במעשה. במהלך הלילה החשוד נחקר על ידי חוקרי המשטרה בגין דבריו ומעשיו והביע חרטה על כך. בסיום חקירתו, החשוד נשלח למעצר בית. חקירת המשטרה נמשכת.
ח"כ שטרן אמר: "המקרה הזה הוא עוד הוכחה לסכנה הממשית שהשיח המסית והאלים גורם. אני קורא לחבריי מהקואליציה להוריד את גובה הלהבות ולגנות כל ביטוי אלימות באשר הוא. אני רוצה להודות למשטרת ישראל על העבודה המצוינת והמהירה באיתור העבריין ובטוח שימוצה איתו הדין כראוי".


יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה אתמול שוב לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הצגת הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין. "אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי - אל תתקן אותו בעוול למדינת ישראל ולחברה הישראלית. זהו מעשה אנטי פטריוטי ואנטי ציוני", אמר גנץ בישיבת סיעתו - והוסיף איום חריף: "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך - האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך. אני אומר לך היום באופן הברור ביותר - אתה בחרת בחרפה, ואנחנו נבחר במאבק צודק".
מנגד, ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבת סיעתו אתמול": "אנחנו לא נבהלים מהקמפיין התקשורתי החד-צדדי נגדנו, ולא נרתעים אל מול ההסתה המשתוללת נגדנו. אנחנו מגנים בתקיפות את החרפה שבשתיקת האופוזיציה ומערכת אכיפת החוק. עומדים מאחורינו יותר משני מיליון אזרחים ו-64 מנדטים שבשליחותם אנו פועלים".