2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט השלום בראשון לציון גזר חצי שנת מאסר על ניר גלם, תושב המרכז שאיים על היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט. גלם הודה והורשע בכך שהגיע באופניים לביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, קילל אותו - ולאחר מכן גם איים עליו.
המקרה אירע ב-20 במאי בשעה 22:30, אז הגיע גלם לביתו של היועמ"ש לשעבר - שעוד היה אז בתפקיד - וצעק "מנדלבליט הבן זונה". המאבטח שהיה במקום פנה אליו וביקש לשוחח עמו, אך הוא השיב לו: "לך תזדיין, אני אזיין אותך". לאחר מכן אמר גם כי "אני אזיין את מנדלבליט", ו-"בפעם הבאה אני אחזור עם רימון רסס".
2 צפייה בגלריה
הפגנת תנועת "אם תרצו" מחוץ לבית של מנדלבליט בפ"ת
הפגנת תנועת "אם תרצו" מחוץ לבית של מנדלבליט בפ"ת
הפגנה מחוץ לביתו של מנדלבליט בפתח תקווה, נובמבר 2020
( צילום: מוטי קמחי)
לגלם עבר פלילי ותעבורתי עשיר, שכולל 13 הרשעות פליליות ו-47 הרשעות תעבורתיות. לכן, יחידת התביעות של המשטרה ציינה בדיון כי הוא כבר "ניצל" את ההזדמנויות הרבות שניתו לו במהלך השנים לתקן את דרכיו.
השופט מסר בהחלטתו כי "שקלתי לחומרה את חומרת מעשיו של הנאשם ואת הצורך בהרתעת הנאשם והרתעת הרבים. מדובר בעבירה שבוצעה על-ידי נאשם ששתה אלכוהול והתקרב רכוב על אופניו לביתו של היועץ המשפטי לממשלה. דברי האיום שאמר נמסרו למאבטח וכללו איום קונקרטי. עוד נתתי דעתי לעברו הפלילי של הנאשם, שריצה בעבר עונשי מאסר בפועל, הן מאחורי סורג ובריח והן בדרך של עבודות שירות".
לדברי השופט, "כעת מרצה הנאשם עונש מאסר בפועל בן 9 חודשים בגין עבירות תעבורה. כמו כן, תלוי ועומד נגדו עונש מאסר מותנה בר הפעלה בן שישה חודשים אשר הושת עליו בתיק אחר. נתתי דעתי לכך שהוא הודה במיוחס לו, נטל אחריות על מעשיו וחסך זמן שיפוטי". השופט התחשב גם בנסיבות חייו ובמצבו הכלכלי של גלם, וגזר עליו קנס של 900 שקלים בלבד. עם זאת, הוא הפעיל את המאסר המותנה - כך שירצה עוד חודש מאסר, ובסך הכול שבעה חודשים.
עו"ד איתי בר עוז, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "התיק נחקר על ידי יחידת הסייבר של להב 433, והוגש על ידי יחידת התביעות שלה, ללא הצדקה. לא מדובר באיומים על רקע פוליטי, אלא באמירה מטופשת שנאמרה במצב של שכרות כלפי המאבטח בבית היועץ. אין כל אינדיקציה שמנדלבליט שמע את הדברים או שהיה מודע לאירוע. עונש המאסר מידתי וניתן מכיוון שמרשי מרצה מאסר במסגרת תיק אחר, ולחובתו עמד מאסר על תנאי".
לאורך שנות כהונתו ספג מנדלבליט איומים וקללות על רקע כתב האישום שהגיש נגד ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-4000. מלבד האיומים הללו התרחשו הפגנות של תומכי ומתנגדי נתניהו סמוך לביתו - אלה כעסו על הגשת כתב האישום, ואלה כעסו על כך שלא החמיר עם נתניהו עוד יותר.