1 צפייה בגלריה
רויטרס פרויקט צילומים התחנה המרכזית החדשה תל אביב
רויטרס פרויקט צילומים התחנה המרכזית החדשה תל אביב
רויטרס פרויקט צילומים התחנה המרכזית החדשה תל אביב
(צילום: רויטרס)
עיריית תל אביב יפו וכיבוי והצלה מחוז דן הודיעו בצהריים (יום ראשון) שמסרו לבעלי התחנה המרכזית בתל אביב כי לפי החלטת בית המשפט, צו הסגירה לתחנה ייכנס לתוקף בעוד פחות מחודש וחצי - ב-5 בדצמבר 2021 - במקום המועד המתוכנן בשנת 2023.
לפי ההודעה, "התחנה המרכזית נמצאת בהליך משפטי בהיעדר רישיון. לצורך קבלת הרישיון על המחזיקים להשיג אישור לרישיון עסק או להיתר זמני ממספר גורמים: רשות הכבאות, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה וכן יש צורך להשלים את מילוי הדרישות בנושא נגישות במבנה".
"מאחר והנהלת התחנה המרכזית לא פעלה להשגת כלל האישורים ההכרחיים הנדרשים למבנה, העירייה נדרשת לסגירתה בהתאם לצו השיפוטי", נמסר.


"בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בין גורמים מקצועיים מעיריית תל אביב-יפו והרשות הארצית לכבאות והצלה מחוז דן נדון נושא העדר אישור הרשות לכבאות והצלה לקניון התחנה המרכזית", הוסיפו בעירייה ובכבאות והצלה. "רשות כבאות והצלה הבהירה כי אינה יכולה לתת אישור להמשך פעילות הקניון כל עוד ישנן כ-400 חנויות בבעלות פרטית אשר בתוכן נמצאים לכאורה חומרים דליקים ולא קיימים בהן סידורי בטיחות אש הולמים".
"משכך הוחלט כי על פי החלטת בית המשפט לעניינים מקומיים שניתנה ביום ב-7 באוקטובר 2021, ייסגר הקניון על כל חנויותיו והעסקים הפועלים בו, לרבות אלה הפועלים עפ"י רישיון כדין, ב-5 בדצמבר. מאחר והמעבר לקומות ממסוף התחבורה נעשית בפועל דרך הקניון עצמו, לא יתאפשר מעבר. המשמעות היא שכל עוד הצו בתוקף - הן החנויות והן מרכז התחבורה הראשי יידרשו להפסיק את פעילותם".
עו"ד צבי שוב, מומחה לנדל"ן, תכנון ובנייה שמייצג מאות בעלי חנויות פרטיות בתחנה, אומר כי "זוהי עוד תוצאה של ההזנחה המכוונת של התחנה המרכזית החדשה, כפי שגם בית המשפט עמד עליה, אשר מובילה לכך שעוד ועוד בעלי חנויות נדחקים למכור את זכויותיהם עד להשתלטות מוחלטת עליה על ידי חברת התחנה המרכזית בבעלות נצבא. במסגרת ההזנחה הזו דוחפים את בעלי החנויות לקיר והם ימשיכו להידרש לשלם דמי ניהול גם במקרה של סגירת התחנה.
"עיריית תל אביב היא לצערנו חלק מהגורמים המזניחים את התחנה. העירייה הייתה צריכה לקדם כבר לפני עשרות שנים תכנון ורישוי מסודר לתחנה, שבנויים בה מאות אלפי מ"ר ללא היתר וללא תוכנית, וכן הייתה צריכה לעבוד על מסמך מדיניות לתחנה כבר מ-2016 באופן שיקבע את עתידה ויאפשר לפתח אותה, ורק בימים אלה היא נדרשת לכך".