לפי התקשורת הפלסטינית, שני בתי החולים המרכזיים בדרום הרצועה, אל-אמל ונאסר, נמצאים "תחת מצור" לאחר התקרבות כוחות צה"ל לסביבתם.
2 צפייה בגלריה
 תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה
 תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה
טענות כי צה"ל כיתר את בתי החולים אל-אמל ונאסר
(צילום: דובר צה"ל)
בית החולים אל-אמל (התקווה בערבית) הוא מתחם רפואי במימון הסהר האדום - הארגון הצהיר כי הצוותים הרפואיים חיים ב"מצב של טרור ופאניקה" והאשימו את ישראל במצור על המטה של הארגון ועל בית החולים בדרום עזה.
אגודת הסהר האדום הפלסטינית פרסמה אתמול (שבת) הודעה שבה היא גינתה את "המצור והירי המכוון" אל בית החולים אל-אמל בחאן יונס, זה היום השישי ברצף. בהודעה נכתב כי "הכיבוש ממשיך להפציץ את סביבת בית החולים ולפתוח באש, תוך איום על שלומם של הצוות הרפואי, הפצועים, החולים וכ-7,000 עקורים שמצאו שם מקלט כדי להימלט מההפצצות הישראליות".


ארגון הסהר האדום הפלסטיני תיאר את המצב כחלק מ"סדרה של התקפות שיטתיות" על הארגון והמתקנים הרפואיים ברצועת עזה. הסהר האדום אמר בעבר כי המטה הראשי ובית החולים שלו "תחת מצור" על ידי ישראל.
הסהר האדום הכחיש את הטענות הישראליות שלפיהן חמאס פועל באזור מתוך בתי החולים אל-אמל ונאסר, הגדיר אותן כ"שקר", ואמר כי הצבא הישראלי לא עשה כל מאמץ לתקשר עם הנהלת בית החולים.
בית חולים נאסר הוא בבעלות ממשלתית של משרד הבריאות הפלסטיני. בימים האחרונים הטנקים הישראלים נראו בסמוך למתחם שלו.
לפי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, "חמאס פועל מבתי החולים נאסר ואל-אמל בחאן יונס ומסביב להם. השימוש השיטתי של חמאס בבתי חולים ברחבי עזה תועד, כולל ירי רקטה מתוך בית החולים נאסר. עזתים המבקשים לעבור מבתי החולים נאסר ואל-אמל, כפי שבחרו רבים לעשות, יכולים לעבור במסדרון ברחוב אל-בחר, הממוקם בצד המערבי של בתי החולים. צה"ל מעביר מידע זה בערבית באמצעות ערוצי תקשורת".
2 צפייה בגלריה
המשפיען סאלח אלג'עפראוי מלווה חלק מתנועת העקורים שהיו בבית החולים נאסר בחאן יונס
המשפיען סאלח אלג'עפראוי מלווה חלק מתנועת העקורים שהיו בבית החולים נאסר בחאן יונס
עקורים עוזבים את בית החולים נאסר בחאן יונס
עוד הודגש כי לפני תחילת התמרון הקרקעי באזור, ננקטו צעדים יזומים כדי להבטיח שלבתי החולים יהיו מספיק דלק ואספקה כדי לשמור על פונקציונליות לאורך כל משך הלחימה של ישראל נגד חמאס. בינתיים, העובדות בשטח מפריכות את המידע השגוי הבוטה שהופץ ב-72 השעות האחרונות, בטענה שקרית שבתי החולים נמצאים במצור או מתקפה.
סוהיב סאפי, רכז רפואי ברופאים ללא גבולות, הצהיר כי המצב הבריאותי בחאן יונס בדרום רצועת עזה בכלל וב"מתחם הרפואי נאסר" ו"בית החולים אל-אמל" בפרט, הוא "קטסטרופלי ובלתי ניתן לתיאור". סאפי הוסיף, בהצהרות לסוכנות הידיעות הערבית, כי "המצב הביטחוני באזור, במיוחד מסביב (בית החולים נאסר), מסוכן, ויש הרבה תקיפות, הפצצות וחילופי אש, בייחוד בצד המערבי של מתחם נאסר".

רופאים ללא גבולות מסרו כי הצוותים שלהם לא הצליחו לעזוב את המתחם הרפואי נאסר בחאן יונס, לאחר הוראה ישראלית לפנות מספר מתחמים רפואיים באזור, בהם בית החולים הזה.
היום קרא משרד הבריאות בעזה לספק מעבר בטוח להובלת הפצועים מהמתחם הרפואי נאסר לבית החולים השדה הירדני בחאן יונס לאחר שאזלו החמצן ומשככי הכאבים מהמתחם.
במקביל, במהלך היום נראו מאות עזתיים שהגיעו לנקודת חלוקת קמח בכיכר כוויית על כביש סלאח א-דין. ההמונים הסתערו על הכמויות, כששקית קמח ברצועה הגיעה ל-600 שקלים ולאחרונה נראו תיעודים של הכנת לחם ממזון לבעלי חיים, בין היתר על ידי טחינת שעורה, חציר ותירס מאחר שכבר קשה למצוא קמח.