1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
(צילום: shutterstock)
מוחמד אבו אביד (22), תושב הכפר מייסר, הצית גבר (61) שהיה מסוכסך עימו - וגרם לו לכוויות ב-60% משטח גופו. כך נטען בכתב האישום שהגישה הבוקר (חמישי) פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, ובו יוחס לאבו אביד ניסיון רצח.
על-פי כתב האישום שהגיש עורך הדין ענאן גאנם, לפני כחודשיים החליט הנאשם לגרום למותו של המתלונן. אבו אביד יצא מביתו של קרוב משפחתו בשעת בוקר מוקדמת, ונסע עם אדם נוסף לביתו של הקורבן - כשבאמתחתו מיכל המכיל חומר דליק ומצית - שבהם הצטייד מבעוד מועד.
הנאשם נכנס לביתו של המתלונן, שישן באותה העת במיטתו, שפך עליו חומר דליק - הצית אותו - ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום. הקורבן, שעלה באש כתוצאה מהמעשים, קם ממיטתו ויצא בריצה מביתו כשהוא בוער. לשמע זעקות הכאב שלו, הגיעו בניו למקום, כיבו את האש שאחזה בו והזעיקו עזרה.
כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו כאמור למתלונן כוויות נרחבות בכ-60% משטח גופו - והוא עדיין מאושפז בבית החולים תל השומר, גם במועד הגשת כתב האישום - כשהוא מורדם ומונשם.
מהמשטרה נמסר: "הגבר ממייסר הגיע לבית החולים בהכרה. הרופא שאל אותו ממה נכווה, והוא ענה כי הכין קפה ונפל על הגזייה. בנו, שלא קנה את הסיפור, הלך ובדק את מצלמות האבטחה של הבית - שם הבחין בחשוד שהגיע למקום, מצויד במיכל שהכיל חומר דליק, ונכנס לבית. משטרת באקה אל-גרבייה, בפיקודו של סגן-ניצב בן שר, פתחה בחקירה מסועפת ועצרה שני חשודים - ענאן ומוחמד עביד. חקירת החשודים, שבמהלכה שניהם שמרו על זכות השתיקה, נמשכה כחודש".