1 צפייה בגלריה
הזירה בחוף גבעת אולגה
הזירה בחוף גבעת אולגה
הזירה בחוף גבעת אולגה
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה ושב"כ עצרו בשבועות האחרונים שלושה צעירים מחדרה ופרדס חנה בחשד שתקפו צעיר ערבי מוואדי ערה שבילה בחוף הים בחדרה, השליכו לעברו ולעבר זוגתו בקבוקי תבערה ופצעו אותו באורח קל. מחר יוגש נגד השלושה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה.
לפי החשד, אביאל גולדשטיין (19), אביאל גברילוב (22) ודוד תייר (25), שנעצרו ע"י היחידה ללחימה בפשיעה במשטרת מרחב מנשה ושב"כ, הבחינו בצעיר - בן 28 מהיישוב מועאוויה - יחד עם חברתו סמוך לשעה חמש בבוקר בחוף גבעת אולגה. השלושה פנו אל הצעיר בערבית ושאלו מה השעה, וכשהשיב בערבית השליכו לעברו בקבוקי תבערה. אחד הבקבוקים התלקח ופצע אותו באורח קל.
במהלך החקירה נאספו צילומי אבטחה מהאזור ונגבו עדויות שהעלו את החשד שהשלושה פעלו על רקע לאומני, והתיק הועבר גם לשב"כ.תחילה נעצרו גולדשטיין וגברילוב, ובהמשך נעצר גם חברם תייר. בביתו של אחד החשודים נתפס רובה מסוג M-16.
במשטרה אמרו כי החשודים קשרו את עצמם באופן מסוים לחשדות, והדגישו כי האירוע נחקר בתור פיגוע. "בחודשים שקדמו לפיגוע אירעו תקריות שכללו אלימות מילולית ופיזית בין באי החוף בגבעת אולגה, יהודים וערבים. שיאה של מתיחות זו באה לידי ביטוי בפיגוע השלכת הבקת"בים שלא הביאה לפגיעה בנפש. מטרת החקירה הייתה לאתר מעורבים בפעילות אלימה נגד בני מיעוטים בחוף".
בשב"כ ובמשטרה ציינו כי ימשיכו לפעול לסיכול טרור באשר הוא על מנת לשמור על ביטחון כלל האזרחים. "יש לכך חשיבות רבה בשמירת מרקם החיים המשותף ברחבי המדינה", מסרו.
עו"ד אסף גונן, שמייצג מטעם ארגון חוננו את אחד העצורים, מסר כי "מבלי להיכנס לפרטי החקירה והאירוע אומר שמרשי הינו בחור צעיר ונורמטיבי אשר עבר בשבועות האחרונים מסכת התעללויות קשה בחקירותיו בשב"כ. מעבר לכך נשמור את טענותינו לבית המשפט".
בארגון תג מאיר מסרו בתגובה כי "מי שמטיף להפרדה בין יהודים וערבים בבתי חולים וחופי רחצה - מסית נגד ערבים ונושא באחריות לתקיפת אזרחים ערבים תמימים בחוף הים".