250 חללים לצה"ל מתחילת התמרון בתוך רצועת עזה: היום (שני) בצהריים הותר לפרסום כי סמ״ר מתן וינוגרדוב, לוחם בחטיבת הנח"ל בן 20 מירושלים, נפל במהלך הפשיטה על שיפא, סמוך לבית החולים. מתחילת המלחמה נפלו 593 חיילים.
הפשיטה על בית החולים הגדול ביותר ברצועת עזה החלה בשעה 2:30 הלילה, כחלק מפעולה מפתיעה שהתחילה בכיתור בית החולים על ידי חטיבה 401 של אוגדה 162 וכוחות מיוחדים שנכנסו לבית החולים. צה"ל פרסם תיעוד שבו נראו ירי לעבר הכוחות מתוך מבני בית החולים, והפעלת מטען בסמוך.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל
סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל
סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )


בחילופי האש נפצע גם לוחם באורח קל. יש גם מחבלים הרוגים בקרבות, שחלקם התרחשו מתוך חדרי המוסד הרפואי. טנקים ונגמ"שים צרים על המוסד הרפואי ואת הפעולה מלווה גם חיל האוויר. חלק מהמחבלים שפעלו במקום חוסלו בתקיפות מהאוויר. עד כה נעצרו כ-80 פלסטינים במרחב בית החולים, ובהם מחבלים.
בצבא אמרו שהפעולה בתחילתה, וציינו ששליטה כבר הושגה על המרחב. לפי צה"ל, חמאס מנסה שוב להפוך את שיפא למפקדת טרור ראשית בצפון הרצועה. הבוקר צה"ל כרז למחבלים לצאת מבית החולים ולהסגיר עצמם. בצבא משתמשים בין היתר ברחפנים ובטכנולוגיות מיוחדות כדי להביא ליחידות יתרונות טקטיים, מודיעיניים ומבצעיים.
תא"ל דניאל הגרי, בהצהרה שאותה נשא באנגלית, אמר כי "צה"ל החל במבצע בעקבות מידע מודיעיני מבוסס שחייב פעולה מיידית. אנחנו יודעים שבכירים בחמאס התאגדו מחדש בתוך שיפא ומפקדים משם על פעולות נגד ישראל. הפעילות הממוקדת שלנו היא לא רק הכרח מבצעית, היא חובה גלובלית. אנחנו קוראים לכל מחבלי חמאס המסתתרים בבתי חולים להיכנע באופן מיידי. אסור לנצל מתקנים רפואיים לצורכי טרור, חמאס חייב לתת דין וחשבון".