רב"ט תמיר ברק, בן 19 מקיבוץ ניר אליהו, הוא הלוחם בחיל ההנדסה הקרבית שנהרג אמש (יום א') מירי נ"ט במהלך פשיטה מקומית בתוך רצועת עזה. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר אמש כי הפשיטה, באזור כיסופים, נועדה "להכין את המרחב" לתמרון הקרקעי הצפוי וכן כדי לאסוף מידע על נעדרים וחטופים. לצד ברק, עוד שלושה לוחמים נפצעו באורח בינוני וקל בתקרית.
2 צפייה בגלריה
תמיר ברק
תמיר ברק
תמיר ברק ז"ל. "ילד מקסים עם חיוך נצחי"
תמיר הותיר אחריו הורים, אלמוג וגולן, ושני אחים, שגיא ויוגב. דודו, בני ברק ברוקס, נפל במלחמת יום הכיפורים בקרבות ברמת הגולן לפני 50 שנה, ב-7 באוקטובר 1973. "אומרים שברק לא פוגע פעמיים באותו מקום. כנראה שזאת טעות. פגע בנו ועוד איך פגע", סיפר דוד אחר של תמיר, דודי. "תמיר, אחיין שלי, ילד מקסים עם חיוך נצחי. שבר ענק בלב".
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, אמרה אמש: "בצער רב ובכאב עמוק קיבלנו את הבשורה המרה על מותו של תמיר ברק, בן 19 מקיבוץ ניר אליהו, שנפל היום בעת מילוי תפקידו. הלב נשבר. משפחת המועצה האזורית דרום השרון מרכינה ראשה ומשתתפת בצערם הכבד של משפחת ברק, מויאל וקהילת ניר אליהו בשעה קשה מנשוא זו. יהי זכרו ברוך".
2 צפייה בגלריה
רב"ט בני ברק ברוקס ז"ל
רב"ט בני ברק ברוקס ז"ל
רב"ט בני ברק ברוקס ז"ל, דודו של תמיר שנהרג במלחמת יום הכיפורים
(מתוך אתר יזכור)
דובר צה"ל עדכן הבוקר כי עד כה עודכנו משפחותיהם של 308 חללי צה"ל שנפלו מאז פרוץ המלחמה ומתקפת הפתע של חמאס. הם נכללים בנתון הבלתי נתפס של לפחות 1,400 הרוגים, רובם אזרחים – בהם גם תינוקות, ילדים, ונשים – שנרצחו באכזריות על ידי מחבלי החמאס. עד כה ידוע על לפחות 222 חטופים, אזרחים וחיילים.