סטודנטים פרו-פלסטינים הפריעו בבית הספר לכלכלה של לונדון להרצאתו של הפרופסור הישראלי בני מוריס, המתמחה בכתיבה היסטורית בנושא הסכסוך הישראלי-ערבי, וקראו לסלק אותו מהקמפוס בשל היותו "גזען". הוא בתגובה התעמת איתם - עד לפיצוץ ההרצאה, כ-15 דקות מתחילתה. כך פורסם ב"דיילי מייל" הבריטי. צפו ברגעי העימות:

1 צפייה בגלריה
בני מוריס
בני מוריס
בני מוריס
(צילום: אלכס קולומויסקי )
פרופ' מוריס בן ה-75, מרצה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הרצה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, וספג את ההפרעות 15 דקות מתחילת ההרצאה. הסטודנטים זעמו על התבטאויות שהשמיע הפרופ' בעבר, כשבין היתר התייחס לפלסטינים כאל "חיות בר".
בעימות בין המפגינים לפרופסור, שתועד על ידי אחד הנוכחים, נשמעים הסטודנטים צועקים לעבר הפרופ', "אנחנו לא רוצים אותך כאן", "גזענות לא רצויים בקמפוס שלנו". אחת מהסטודנטים ציטטה אמירות של הפרופ' מריאיון שהעניק ב-2004, שבהם כינה את הפלסטינים "גיס חמישי", ועל ערביי-ישראל אמר שהם "פצצת זמן מתקתקת". אחד מהסטודנטים הטיח בפרופ' שהוא "גזען", וזה השיב: "אני מעדיף להיות גזען מאשר משעמם". הדברים נענו בקריאות "בושה" מצד המפגינים.
סטודנטים אחרים נזרקו מההרצאה על ידי דיקן האוניברסיטה, פרופ' דיוויד קרשאו. סטודנט שהתבקש לעזוב תועד בסרטון אומר למרצה: "אתה מפר את מדיניות האפליה, ההטרדה והבריונות של בית הספר הזה. אתה מסכן את התלמידים הפלסטינים על ידי מתן לגיטימציה לנרמל את זה. אפרטהייד מחוץ לקמפוס שלנו".
נושא ההרצאה היה "חשיבה מחודשת על 1949 והסכסוך הישראלי-פלסטיני", והיא התקיימה ביום שני האחרון. ב"דיילי מייל" נכתב כי עוד קודם להרצאה, סטודנטים הפיצו עלונים שבהם הופיעו ציטוטים מהעבר של הפרופ'. בעיתון הסטודנטים דווח כי דיקן האוניברסיטה השיב לביקורת על ההרצאה במייל שנשלח לסטודנטים בחודש שעבר. הרצאתו הקודמת של פרופ' מוריס באוניברסיטה בלונדון ב-2011 נתקלה גם היא בהפגנות ברחובות הסמוכים מצד פעילי זכויות אדם.
מוריס, היסטוריון שנמנה בעבר עם קבוצת "ההיסטוריונים החדשים", נכלא בשנת 1988 על סירוב מצפוני לשירות מילואים בשכם. הוא תיעד במחקריו את הקרב על ארץ ישראל ב-1948, את כוונות הטרנספר, מעשי טבח ואונס. בשנת 2018 סיפר בריאיון למוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות" על שינוי מסוים שעשה בדעותיו - בין השאר לאור האינתיפאדה השנייה.
"אני עדיין משמש מטרה, גם לימין וגם לשמאל", הוא אמר. "למרות שאני ציוני, יצא לי מההתחלה שם של עוכר ישראל, משת"פ של אש"ף, בגלל הדברים שפירסמתי. הימין לא שוכח לי את זה. והשמאל הקיצוני, הא-ציוני, רואה בי ממש בוגד. שם אני הכי מותקף. כי עם פרסום הספר הראשון שלי, 'לידתה של בעיית הפליטים הפלסטינים', הייתי הסמל שלהם".
עוד אמר אז: "הפרויקט הציוני היה להקים מדינה יהודית בארץ שבה תשע עשיריות מהאוכלוסייה - ערבים. זה כנראה חייב עקירה של ערבים רבים במהלך 48', בין שיודו בזה ובין שלא. לטענתי - וכולם כמובן כועסים - אילו כל ערביי ארץ ישראל היו עוברים את הירדן, הייתה קמה מדינה פלסטינית בעבר הירדן המזרחי, בצד המערבי מדינה יהודית - וזה היה פותר לכולם הרבה בעיות ומפרק הרבה אלימות".