עימות חריג התפתח אתמול (יום שני) בין הנהג של שרת התחבורה מירי רגב לבין מאבטח מצוות האבטחה של שר הביטחון יואב גלנט בבסיס תל השומר, שבמהלכו אף התעמתה השרה עם אנשי שב"כ. לפי השב"כ, הנהג של רגב סירב להישמע להנחיות גורמי האבטחה במקום, והמשיך בנסיעתו תוך שפגע ברגלו של מאבטח. צפו בתיעוד התקרית בפתח הכתבה.

2 צפייה בגלריה
מירי רגב מסיבת עיתונאים
מירי רגב מסיבת עיתונאים
מירי רגב
(צילום: עמית שאבי )
בכניסה לאירוע, כך לפי השב"כ, ביקש אחד המאבטחים מהנהג של רגב לעצור, אך זה החליט להיכנס בכל זאת ואף עלה על רגלו של המאבטח. לפי גורם שנחשף לאירוע שסיפר ל-ynet, האירוע התרחש בזמן שהשרה רגב ושר הביטחון יואב גלנט הגיעו לאירוע בבסיס תל השומר.
לדברי אותו גורם, המאבטח שנפגע התקשר למשטרה, ובעקבות כך הוזעקו למקום שוטרים צבאיים, בלשים ואנשי שב"כ. לאחר האירוע יצאה השרה רגב לגונן על נהגה, וניהלה ויכוח מול אנשי שב"כ שהגיעו לתחקר אותו. לפי אותו גורם, רגב הפצירה בנהג לנסוע מהמקום למרות בקשת השוטרים לעכב אותו בשל התקרית. לדבריו, השרה רגב סיננה לעבר המאבטחים: "מי אתם בכלל, סך הכול חיילים בני 18. אתם לא יודעים עם מי הסתבכתם בכלל". לאחר המקרה, כך לפי הגורם, הנהג נסע משם עם השרה וברח מהאירוע.
2 צפייה בגלריה
בסיס תל השומר
בסיס תל השומר
הכניסה לבסיס תל השומר
(צילום: יואב זיתון)
מתיעודי האירוע שהגיעו לידי מערכת ynet ושאותם לא ניתן לפרסם בשל חקירת שב"כ, נראה כי הנהג של השרה רגב לא דרס את המאבטח, אלא התפתח ביניהם ויכוח בכניסה לאירוע, לאחר שהמאבטח לא אישר לנהג להיכנס עם רכבו לאירוע בעוד השרה נמצאת בתוך הרכב. רק לאחר שהובהר למאבטח מי יושבת ברכב הוא נאות לאפשר לרכב להיכנס.
גורמים המעורים במקרה סיפרו ל-ynet כי כשעה לאחר האירוע עוכב נהגה של רגב במקום, תוך שמספר אנשי שב"כ סובבים אותו. אז יצאה רגב מהאירוע לנהגה, ובמהלך דין ודברים עם אנשי כוח השב"כ אף נראה אחד מהם דוחף את השרה בכדי להזיזה הצידה.
רגב שלחה אמש מכתב בהול לראש יחידת 730 שבו גללה את הסיפור ודיווחה לו כי לא הייתה כל תאונה, וכי היא זו שנדחפה על ידי אנשיו במהלך האירוע. השרה אף ציינה כי בעקבות עיכובו של נהגה היא איחרה לאירועים אחרים שהייתה אמורה להיות בהם אתמול למשך שעות. היא הוסיפה כי האירוע הסתיים רק בהתערבותם של בכירים בשב"כ.
ממשרד התחבורה נמסר: "מאבטח של 730 התפרץ ונהג באלימות כלפי נהג השרה, השרה פנתה לראש השב"כ וביקשה לתחקר את האירוע האלים של המאבטח כלפי הנהג. בניגוד לאמור, המאבטח לא נפגע".
מהשב"כ נמסר: "בעת הגעת שרת התחבורה לאירוע בהשתתפות אישים מאובטחים, נהג השרה סירב להישמע להנחיות גורמי האבטחה שפעלו במקום, והמשיך בנסיעתו תוך שפגע ברגלו של אחד המאבטחים. אירוע זה, כמו כל אירוע, יתוחקר על ידי גורמי האבטחה. שב"כ דוחה את הטענות לפעולה אלימה של המאבטח, מצר על האירוע, וימשיך לפעול במקצועיות ובממלכתיות לשם מימוש ייעודו ותפקידיו".