המשטרה עצרה החודש שני נערים בני 14 מאום אל פחם שניסו לבצע פיגוע דקירה נגד חיילים סמוך לתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב. כך הותר היום (שני) לפרסום. נגד השניים, כך נמסר, צפוי כתב אישום בגין ניסיון רצח בנסיבות של טרור. צפו בתיעוד החשודים בתל אביב ביום האירוע.

1 צפייה בגלריה
הסכינים של החשודים שנעצרו בחשד לפיגוע דקירה בתחנת רכבת סבידור בתל אביב
הסכינים של החשודים שנעצרו בחשד לפיגוע דקירה בתחנת רכבת סבידור בתל אביב
הסכינים שנמצאו על גופם של החשודים, בני 14
(צילום: דוברות המשטרה)
הסיכול התרחש ב-2 בנובמבר, אז שוטרי תחנת לב ת"א הבחינו בשני נערים שהולכים בצורה מחשידה על רחוב דרך נמיר פינת פרשת דרכים בתל אביב, לנוכח החשד ניגשו השוטרים לעבר החשודים והחלו לתשאל אותם. במהלך הבדיקה בוצע חיפוש על שני הנערים החשודים ונתפסו סכינים על גופם של השניים, שהועברו לחקירה.
מהחקירה, שהוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א ושב"כ, עלה כי על פי החשד, שני החשודים תלמידי בית ספר בגיל 14, יצאו מביתם עם תיקי בית ספר בבוקר האירוע - ועלו על אוטובוס לכיוון תל אביב, כאשר כל אחד מהם מחזיק בתיק סכין, במטרה לכאורה לבצע פיגוע דקירה נגד חיילים. עוד עלה מהחקירה כי השניים ירדו מהאוטובוס באזור דרך נמיר והלכו רגלית לקרבת מקום, הניחו את תיקי בית הספר בצד, עזבו את המקום ולאחר מכן חזרו לתיקים והתחמשו בסכינים, תוך שהם מסליקים את הסכינים על גופם.
באותה הרגע הבחינו בהם השוטרים - וסיכלו את התכנון לביצוע פיגוע דקירה לכאורה. שני החשודים הועברו לחקירה, עליה הוטל צו איסור פרסום שהותר היום עם פרסום הצהרת התובע נגד השניים. מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, והיום הוגשה נגדם ההצהרה לקראת כתב אישום בחשד לניסיון רצח בנסיבות של טרור.