"הם נכנסו לאולם והתחילו לירות, נשים וילדים צעקו וחלק התעלפו": מחמוד חאג' יחיא סיפר היום (ראשון) לאולפן ynet על ניסיון השוד של הכספות בחתונת בנו ביום חמישי האחרון בטייבה, מקרה שתועד והזכיר לפרקים תמונות מסרט.
"זה היה ביום חמישי, הייתה חתונה, היינו שמחים, אורחים מטייבה ומחוץ לטייבה, חברים משפחה", סיפר חאג' יחיא, שמשמש גם כראש ועדת הסולחה בטייבה ונפצע קל באירוע משברי זכוכית. "בשעה 23:30 בערך האורחים התחילו ללכת הביתה, האולם היה די ריק, רק אנחנו נשארנו, משפחה וכמה חברים. יצאתי עם אורחים ופתאום ראיתי אוטו שממנו ירדו שני חמושים רעולי פנים. רצתי אליהם ודחפתי אותם. חשבתי בהתחלה שהם רוצים להתנקש במישהו, לא חשבתי שהם באים לגנוב כספת".

3 צפייה בגלריה
תיעוד: רעולי פנים פורצים לאולם חתונות ושודדים את הכספת
תיעוד: רעולי פנים פורצים לאולם חתונות ושודדים את הכספת
פריצת רעולי הפנים החמושים לאולם
"הם התחילו לאיים ולירות עליי, להפחיד אותי ולברוח מהמקום", סיפר האב. "פתאום ירדו מהאוטו עוד שניים חוץ מהשנים שירו עליי והתחילו לירות בתוך האולם. אחד לקח את הכספת והפיל אותה".
"היה לי אומץ ולא פחדתי, הם ירו עליי מכל הכיוונים", סיפר האב. "רציתי להקריב מעצמי כדי שלא יצליחו, בשביל המטרה והעיקרון. הם נכנסו לאולם שיש בתוכו אנשים והתחילו לירות, ילדים ונשים החלו להתעלף ולצעוק".
3 צפייה בגלריה
מחמוד חאג' יחיא
מחמוד חאג' יחיא
מחמוד חאג' יחיא
(צילום: אבי חי)
ממש מערב פרוע. "כן, תפסתי מישהו שהפיל את הכספת, דחפתי אותו מנעתי ממנו לקחת את הכספת. הם ברחו מבלי לקחת כלום".
האב סיפר כי החתן והכלה היו שם, כמו כל בני המשפחה הקרובים, וראו את המתרחש. "זה היה סרט אימה, מי שהיה שם לא האמין שזה קורה. חצו את כל הקווים האדומים, גם בשמחה שלנו לא רוצים לתת לנו לשמוח. אנשים לוקחים נשק ועושים מה שרוצים. זה לא היה רחוק מתחנת המשטרה", הוסיף חאג' יחיא.
מלבד אביו של החתן שנפצע כאמור קל, לא היו עוד נפגעים. עשרות מהנוכחים באולם אזרו אומץ, התעמתו עם רעולי הפנים וגרמו להם להימלט מהזירה ללא הכספת. לאולם נגרם נזק מהירי. מצלמות אבטחה באולם תיעדו את ההמולה שהפרה את שמחת החוגגים. עם הגעתם למקום, פתחו רעולי הפנים בירי. אחד מהם גרר את הכספת אל מחוץ לאולם והאחרים איימו על האורחים. בתיעוד ניתן לשמוע זעקות של ילדים שנתקפו חרדה.