המשטרה סיימה אתמול (יום ראשון) חקירה נגד תושב טמרה בן 34, שלפי כתב אישום שהוגש נגדו לפני כשבוע וחצי, ניסה לסחוט דמי חסות מבעלת עסק, תוך שהוא מאיים לפגוע בה אם לא תשלם לו כסף.
בשיחה בין השניים, איים העבריין על המתלוננת ואמר: "היזהרי לא לעשות טעות. אני אגיד לך איך תביאי את הכסף, לאן ובאיזו שעה". הוא הוסיף לאחר מכן כי "את צריכה לדעת - נהרוס לך את הבית, ואוכל לגרום לכך שייקחו ממך את הילדים שלך". כשהמתלוננת שאלה כמה כסף הוא רוצה שתעביר, ענה לה "10,000 שקלים", והזהיר אותה שלא תעשה "תנועה לא במקום".
בהמשך השיחה בעלת העסק הדגישה כי היא לחוצה בעקבות האיומים. הסוחט הסביר שהוא יודע שהמשטרה "מאחוריה". הוא הזהיר את המתלוננת פעם נוספת ואמר לה כי "מכוניות עוקבות אחרי כל תנועה שלך".
1 צפייה בגלריה
רגע מעצר העבריין בטמרה
רגע מעצר העבריין בטמרה
רגע מעצר העבריין בטמרה
בעקבות האיומים וניסיון הסחיטה, שוטרי מחוז צפון חברו למתלוננת ונכחה לצידה במשך מספר שעות, שבמהלכן העבריין המשיך להציב דרישות בפניה. בסופו של דבר, בתיאום עם המשטרה, נקבע כי בעלת העסק תניח מעטפה עם כסף בנקודת ציון בתחנת דלק. המשטרה הביאה לאזור כוחות כדי לאבטח את המתלוננת ולהביא למעצר הסוחט. עם הגעתו למקום ולאחר שאסף את המעטפה עם הכסף ביצעו השוטרים מעצר שכלל ירי לאוויר, לאחר שניסה להימלט.
תושבים במקום אמרו כי "אנחנו מברכים את המשטרה על עבודתה. חשוב לנו להגיע לכל פושע וזאת דרך נכונה שתוביל ללכידת פושעים שמסכנים את חיי אנשים". התושבים אמרו גם כי "כשאנחנו רואים מעצרים וכתבי אישום זה נותן הרגשה יותר טובה נוכח תופעת האלימות בחברה הערבית".
רפ"ק חלאד שנאןרפ"ק חלאד שנאן
רפ"ק חלאד שנאן מתחנת טמרה מסר: "מדובר באירוע חמור. ליווינו את בעלת העסק כדי למנוע פגיעה בה עד שהצלחנו להגיע לסוחט. אלו אירועים שחוזרים על עצמם שוב ושוב וחשוב להתלונן במקום ובזמן הנכון ולא לפחד להגיש תלונה".
המשטרה מסרה: "אנו קוראים לכל בעלי עסקים שנפלו קורבן לסחיטת דמי חסות לא לחשוש, לא להיכנע לסחיטה ולהגיע להתלונן בתחנה. הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר ואף מעודד את העבריינים להעמיק את הסחיטה".
כאמור, לפני כשבוע וחצי הוגשו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד הסוחט.
פורסם לראשונה: 21:01, 02.10.22