מאבטח בתחנת משטרת "לב הבירה" בירושלים נמחץ הבוקר (יום ו') מהשער החשמלי בכניסה לתחנה, ופונה לבית החולים שערי צדק בבירה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. לפי המשטרה, מצבו מוגדר קשה.
1 צפייה בגלריה
תחנת משטרה לב הבירה בירושלים
תחנת משטרה לב הבירה בירושלים
השער בתחנת משטרת "לב הבירה", הבוקר
(צילום: לירן תמרי)
בהודעת המשטרה על האירוע החריג נמסר כי המאבטח, שאינו שוטר אלא עובד אזרחי, נפגע ככל הנראה בזמן שהשער נפתח והמאבטח ניסה לעקוף אותו מצדו.
המאבטח, כך נמסר, חולץ על ידי השוטרים במקום וכבאים שהוזעקו לשם, ופונה כאמור לבית החולים. "המשטרה החלה בבדיקת המקרה ודיווח אודותיו הועבר לגורמים המתאימים", נמסר.
בשירות הכיבוי מסרו בהמשך כי המאבטח נלכד בסביבות השעה 4 בבוקר בין השער האוטומטי של מתחם "מגרש הרוסים" לקיר התומך של השער. "לוחמי האש, באמצעות מערכות הידראוליות מתקדמות וייעודיות, חילצו את המאבטח כשהוא ללא הכרה, והוא הועבר על ידי כוחות מד"א לטיפול רפואי בבית החולים כשהוא במצב קשה", נמסר.
רשף רמי מונסנגו, סגן מפקד משמרת בתחנת האומה של רשות הכיבוי, אמר: "לפנות בוקר, התקבל דיווח על אדם שנלכד בגדר של תחנת משטרה במגרש הרוסים. בדיווח המשלים נמסר כי מדובר בשומר שנמחץ ונלכד בשער של כניסת הרכבים במקום, ובהתאם לכך, הוצאנו כוחות למקום. כשהגענו לשם זיהינו צעיר בשנות ה-20 לחייו שכל גופו לכוד בין שער הרכבים לגדר ההיקפית, כשהוא ללא הכרה. ביצענו ניתוק מקורות אנרגיה לשער ופעלנו לחילוצו באמצעות ערכות חילוץ הידראוליות ואמצעים ייעודיים לחילוץ מורכב שכזה. לאחר מספר דקות חילצנו את השומר, והעברנו אותו לטיפול מד"א שפינו אותו מהמקום תוך כדי פעולות החייאה אינטנסיביות".