2 צפייה בגלריה
 מילת השנה 2021
 מילת השנה 2021
(צילום: באדיבות האקדמיה ללשון העברית)
הזיה, בולען, משילות או על מלא, איזו מילה תהיה המילה העברית של השנה? זו השנה השלישית שבה נבחרת ביום העברית מילת השנה בשיתוף "ידיעות אחרונות" ו-ynet, והציבור מוזמן להצביע ולהכריע.
לרגל יום העברית תשפ"ג, שיצוין ב-12 בינואר 2023, האקדמיה ללשון העברית קוראת לציבור לבחור את מילת השנה, וכן את החידוש האהוב של מחיה השפה העברית אליעזר בן יהודה במלאת 100 שנים למותו. בשנה הראשונה נבחרה המילה מָטוֹשׁ כמילת השנה, ובשנה שעברה נבחרה המילה טרלול.
2 צפייה בגלריה
מילת השנה בעברית - טרלול
מילת השנה בעברית - טרלול
הבחירה של שנת 2021
האקדמיה תכריז על מילת השנה ועל החידוש האהוב של בן יהודה ביום שלישי הבא, 27 בדצמבר, ועד אז הציבור מוזמן להצביע ולבחור את המילים באתר ynet או באתר האקדמיה ללשון העברית.
האקדמיה פנתה אל הציבור בבקשה להציע את המילים המועמדות למילת השנה, שמסמלות בצורה הטובה ביותר את השנה החולפת. אלפי חובבי השפה העברית נענו לאתגר, ומתוך כל ההצעות שהתקבלו נבחרו תשע מילים שביניהן הציבור נקרא להכריע: אקלים, בולען, הזיה, חמלה, מגדר, משילות, משכנתה, על מלא ורוגלה.
יום העברית בשנת תשפ"ג מתקיים בסימן 100 שנים למותו של אליעזר בן יהודה, ולזכרו הציבור מוזמן לבחור את החידוש האהוב של מי שסימל באישיותו הייחודית את תחיית הלשון העברית. בן יהודה חידש יותר מ-200 מילים, שרבות מהן נקלטו והפכו לשגורות בפי כל. מן המילים שחידש נבחרו תשע מילים, שמונה שאנחנו משתמשים בהם ביומיום ואחת שפחות תפסה: אופניים, בובה, גלידה, חיידק, כרובית, מטריה, עיתון, רכבת, ותְּאֵבְדֵּעִי (סקרן).
לרגל יום העברית, האקדמיה ללשון העברית יזמה פעילויות נוספות, ובראשן אירוע מיוחד ורב משתתפים שיתקיים בתיאטרון ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים ביום ראשון, 8 בינואר 2023 משעות אחר הצהריים ועד הערב. באירוע יתקיימו רבי שיח בנושאי תרבות האוכל והשפה העברית; גלגולה של הפזמונאות העברית; מה אליעזר בן יהודה היה חושב על העברית של ימינו; שפה ומגדר ועוד. יתקיימו גם הרצאות וסדנאות, פעילויות לילדים ולמשפחה, מופע מקורי משותף של רמי קליינשטיין וצרויה להב ומרתון המצחק - הסטנדאפ העברי הראשון אי פעם.