עורכי דין בסנגוריה הציבורית מסרבים לספק ייצוג משפטי למחבלים שלקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר. בעקבות כך, יו"ר מחוז הדרום בלשכת עורכי הדין, עו"ד אלעד דנוך, פנה אתמול (שלישי) במכתב לשר המשפטים יריב לוין כדי שייזום ויאיץ תיקוני חקיקה שימנעו ממבצעי פעולות טרור נגד המדינה לקבל ממנה ייצוג משפטי ללא עלות.
מהסנגוריה הציבורית נמסר כי "אנחנו סבורים שהאירועים הקיצוניים והחריגים בכל קנה מידה שהתרחשו במתקפת ה-7 באוקטובר אינם מתאימים להתברר במסגרת ההליך הפלילי הרגיל. על כן, נדרשת חשיבה מעמיקה של המערכת לבחינת מסגרת שיפוטית שתהלום את הנסיבות הקיצוניות".
3 צפייה בגלריה
ביתם של משפחת מרום שנשרף על ידי מחבלי חמאס בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר
ביתם של משפחת מרום שנשרף על ידי מחבלי חמאס בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר
"אין די מילים לתאר את גודל הזוועה". בית שהוצת בקיבוץ רעים
(באדיבות המשפחה )
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
דברים דומים כתב עו"ד דנוך במכתב ללוין, בו ציין כי "דמנו רותח נוכח מספר האבידות העצום, אלפי הפצועים, מאות החטופים המחוזקים בידי מחבלים נתעבים, ומעל לכל אלה הזוועות האיומות שבוצעו, שאין די מילים כדי לתאר את גודל הזוועה. לאור הדברים, אני מבקש להביא בפניך את רחשי הלב של עורכות ועורכי דין מטעם הסנגוריה הציבורית, העומדים לאחרונה בפני דילמות כבדות, אתיות ומקצועיות, הנוגעות לייצוג הטרוריסטים המעורבים בטבח".
אלעד דנוך עו"ד אלעד דנוך צילום: מור צידון
לדברי דנוך, "לא יעלה על הדעת, ודאי שלא בזמן מלחמה, שהסנגוריה הציבורית תידרש להעניק ייצוג משפטי במימון מדינת ישראל למחבלים שכל מטרתם היא רצח עם, פשעים נגד האנושות והשמדת המדינה".
שר המשפטים יריב לוין מסר בתגובה: "אני מגבה את הסנגוריה הציבורית בסירובה לייצג את מרצחי החמאס שביצעו את פשעי המלחמה בטבח ב-7 באוקטובר. משרד המשפטים בראשותי ימשיך לפעול על מנת שהדין ימוצה עם המחבלים השפלים שנתפסו".

3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"משרד המשפטים בראשותי ימשיך לפעול על מנת שהדין ימוצה עם המחבלים השפלים שנתפסו". יריב לוין
(צילום: אוליסייה פיטוסי)
אמש, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן פרסמו הודעה יוצאת דופן בנוגע להיערכות למשפט למחבלי חמאס שנתפסו בישראל אחרי 7 באוקטובר. "לצד הפעילות במישור המבצעי והמדיני, בין היתר להשבת החטופים, מאז ה-7 באוקטובר מתבצעת פעילות אינטנסיבית בשדה המשפטי. הפעילות מתבצעת מתוך ראייה כוללת של מתקפת הטרור הנפשעת, על כל היבטיה, הלאומיים והבין לאומיים. זאת, במטרה לחקור ולקיים הליכים משפטיים נגד מי שביצעו את מעשי הזוועה הללו, תכננו אותם והיו מעורבים בהם, יהא מקום מושבם אשר יהא", כתבו.
לדבריהם, מדינת ישראל תפעל להביא לדין מחבלים שנתפסו או ייתפסו, ותדרוש עונשים שיהלמו את חומרת הזוועות שבוצעו. "מדובר באירוע חריג וחסר תקדים בהיקפו, ועל מערכת אכיפת החוק להתמודד עם אתגרי החקירה המורכבת של מעשי הטרור הנפשעים, כמו גם עם סוגיות משפטיות מורכבות העולות ממעשים אלה".
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב מיארה ועמית איסמן
גלי בהרב מיארה ועמית איסמן
"המטרה - לחקור ולקיים הליכים משפטיים נגד מי שביצעו את מעשי הזוועה". היועמ"שית ופרקליט המדינה
(צילום: גיל נחושתן)
חוקרי היאחב"ל בלהב 433 אמונים על החקירה הפלילית של המחבלים, שבסופה יעמדו לדין בגין פשעיהם. לצורך כך אספה המשטרה כבר יותר מ-700 עדויות של ניצולים, ובידיה עשרות אלפי קבצי וידאו שבהם מתועדים מעשי הטבח והזוועה. חלק מהעדויות קשות מאוד לקריאה.
גורמים במשטרה מציינים כי זהו תיק החקירה הגדול ביותר שנחקר אי פעם מקום המדינה. לדבריהם, ישנן ראיות שהמחבלים התאמנו במשך שנים על הטבח.