מכביה רייבי, בת 73 ותושבת המושב יכיני שבשער הנגב, נפצעה היום (ראשון) באורח קל מפגיעה ישירה של רקטה בביתה.

1 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה ביכיני
פגיעת רקטה ביכיני
מכביה רייבי וביתה שנפגע מהירי
עם שמיעת האזעקה במושב ב-18:15, מכביה ומשפחתה התחילו לצעוד לכיוון הממ"ד, אך רגע לפני שנכנסו, הרקטה התפוצצה בחצר הבית ורסיס של אבן פגע בה בחזה. "אנחנו במיון, עוברים סדרת בדיקות. אמא מרגישה קצת יותר טוב", סיפרה בתה של מכביה, ליאת רייבי, "אמא נכנסה אחרונה לממ"ד, היא אמרה לי: 'נפגעתי, שורף לי בגוף'. כאב לה מאוד, אבל היא בסדר. ראינו שבחוץ נדלקה שריפה".
יכיני הוא אחד מהיישובים אליהם הצליחו מחבלי חמאס לפלוש ב-7 באוקטובר. הם רצחו שבעה מתושביו והרגו שוטרת מג"ב במהלך הקרבות. היישוב פונה אמנם, אך ליאת מספרת כי אמה ביקשה לחזור הביתה. "הכי נוח לה בבית, לאנשים בגילה קשה עם הפינוי, הם חייבים להיות בבית במקום המוכר. לכן היא חזרה ואנחנו חזרנו איתה".
בתוך כך וברקע הירי הרקטי, במשרד החינוך נערכים לחזרה ללימודים ב-4 בפברואר של ילדי שדרות ויישובי המועצה האזורית שער הנגב. "חזרתם של התושבים ובכך חזרתם של הילדים למוסדות החינוך היא אמירה כי אין בכוונתנו להיכנע לטרור בשום אופן", אמר שר החינוך יואב קיש, והצליח להרגיז את המועצה המקומית שמסרה בתגובה: "בשעה שתושבת המועצה נפגעה מירי תלול מסלול, משרד החינוך ומנהלת תקומה מוציאים הודעה חסרת אחריות ומנותקת מהמציאות על החזרת בתי הספר בקריית החינוך שער הנגב בעוד שלושה שבועות. המועצה האזורית שער הנגב דוחה מכל החלטה זו ותמשיך להפעיל בשלב זה את המסגרות העורפיות ולהבטיח את ביטחון ילדיה, כפי שהיה מצופה מראש הממשלה ושר הביטחון לעשות".