ההורים מספרים על ההתעללות בגן
(צילום: חיים גולדיטש)

המשטרה עצרה היום (ראשון) גננת בצהרון הפועל בגן חובה בירושלים, בחשד שהכתה שלושה ילדים בגן. ההורים הגישו תלונה אחרי ששמעו מהילדים כי הגננת הכתה אותם, וראו סימני מכות על גופם. זהו יומה הראשון בעבודה של הגננת.
ההורים הגישו תלונה למשטרה אחרי שאספו את ילדיהם מ"גן יסמין", שנמצא בשכונת קריית היובל. שוטרים הגיעו למקום כדי לברר את פרטי המקרה. הסייעת עוכבה ונלקחה לחקירה בתחנת מוריה.
4 צפייה בגלריה
חשד לאלימות של גננת כלפי ילדים בגן בירושלים
חשד לאלימות של גננת כלפי ילדים בגן בירושלים
הגן שבו על פי החשד הוכו הילדים
(צילום: חיים גולדיטש)
4 צפייה בגלריה
הילד עם סימני אלימות מהגן בירושלים
הילד עם סימני אלימות מהגן בירושלים
סימני אלימות על צווארו של אחד הילדים
4 צפייה בגלריה
הגננת החשודה מירושלים
הגננת החשודה מירושלים
הגננת החשודה באלימות
הסייעת לירז אלגזי סיפרה: "נכנסתי לגן וראיתי בלגן. אנחנו רגילים לבלגן, אבל לא כמו שהיה היום. פתאום היא הכניסה ילד אל תוך הגן, הושיבה אותו ממש חזק וצעקה עליו. אני רואה ילד אחר בוכה, אמרתי לו 'מה קרה?'. הילד אומר לי שהיא הכאיבה לו פה בראש, ואז ראיתי שיש לו פה משהו בצוואר ואמרתי לו 'מה זה, גם את זה היא עשתה לך?', ואז הוא אומר לי 'כן'. התחלתי להבין שמשהו פה לא תקין ושלחתי הודעה לגננת הראשית".
אלונה בנדריהם, אם לילד בגן, סיפרה כי שמעה על אלימות בגן מקבוצת הווטסאפ של ההורים. "כתבו שם 'תגיעו דחוף, יש כאן התעללות, מרביצים כאן לילדים'. חשבנו שמדובר אולי באיזה קצת הפרעות של ילדים, לא חשבנו שזה יגיע למצב כזה. ומהר אמא אחרת בגן התקשרה ואמרה לי 'בעלי כאן, הוא מחזיק את הבן שלך, היא הרביצה לבן שלך'. הגעתי נסערת. כל ההורים היו פה".
האם הוסיפה: "הבן שלי אומר 'אנחנו קצת השתוללנו. במקום להעניש אותנו ולהושיב אותנו על הכיסא, היא באה והרביצה לנו'. זה צריך להיות המקום הכי בטוח לילדים שלנו. למה הם צריכים לעבור את כל ההתעללות הזאת? מתחילת השנה כל הזמן מחליפים צוותים. היום לא בדקו בטוח את הגננת שהביאו לצהרון. איך אפשר להביא דבר כזה לפה? הגיע המנהל של המינהל הקהילתי, אפילו לא התייחס להורים, לא דיבר איתנו, לא כלום".
4 צפייה בגלריה
הודעה על הגעתה של הגננת החשודה בקבוצת ההוואטסאפ של הגן בירושלים
הודעה על הגעתה של הגננת החשודה בקבוצת ההוואטסאפ של הגן בירושלים
הודעה על הגעתה של הגננת החשודה בקבוצת ההוואטסאפ של הגן בירושלים
מדובר בגן ילדים שמפעילה עיריית ירושלים, אולם את הצהרון מפעיל המינהל הקהילתי בשכונה. המקרה התרחש ביום הראשון לעבודתה של גננת חדשה בצהרון. הגננת שעובדת בגן בשעות הבוקר סיפרה כי במקום לא מותקנות מצלמות.
מעיריית ירושלים נמסר: "אירוע התנהלות הגננת בצהרון נמצא בחקירת משטרה. צוות מנהל החינוך וגננת הגן שוחחו עם ההורים והתחייבו לעשות הכל כדי לשמור על ביטחון הילדים והיחס הנדרש כלפיהם. המנהלים הקהילתיים האמונים על גיוס צוות הצהרונים, יונחו למתן תשומת לב משמעותית בתהליך הגיוס, כדי להעניק את הטיפול המיטבי לילדינו. מחר יפתח הגן כרגיל, הודעה בדבר הפעלת הצהרון, תימסר להורים בהמשך. עיריית ירושלים מגנה כל מעשה אלימות, רואה זאת בחומרה ותעשה כל שניתן כדי למנוע מעשי אלימות מכל סוג".
בשבוע שעבר הודיעה המשטרה על חידוש חקירה שנסגרה לפני שנתיים בחשד להתעללות של סייעת בפעוטות במזרח ירושלים. ההחלטה לפתוח שוב את התיק התקבלה בעקבות פרסום ב-ynet בחודש שעבר, שכלל תיעוד לכאורה של הסייעת מכה ילדים בפעוטון.
בחודש שעבר פתחה המשטרה בחקירה לאחר שכמה ילדים בצהרון באשקלון התלוננו להוריהם על כך שהסייעת החדשה הרימה עליהם יד. בריאיון לאולפן ynet סיפרה אמו של אחד הילדים שהעיד על התקיפה, כי התחושה הרווחת בקרב ההורים היא שאין סינון בקבלת העובדות לצהרונים. "החברה העירונית כנראה מעסיקה את כל הבא ליד, מבלי לבדוק", אמרה.