כשהיא יושבת על כיסא גלגלים ומסתירה את פניה במטפחת, מירה כרסנטי, שוטרת לשעבר שזייפה צוואה של קשישה ערירית ושלשלה לכיסה מיליוני שקלים, הגיעה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה, שדן בערעורה על הרשעתה ועל עונש המאסר שנגזר עליה. השופטים המליצו לה לחזור בה מהערעור, וקבעו לבקשת עורכת דינה כי היא תישלח לתסקיר שירות מבחן שיבחן את אופן ריצוי העונש.
2 צפייה בגלריה
מירה כרסנטי ותמי אולמן
מירה כרסנטי ותמי אולמן
אחיה נמלט לאחר הרשעתו. כרסנטי לפני הדיון, היום
(צילום: ליאור אל-חי)
כרסנטי, כך קבע בחודש פברואר האחרון שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח, ניצלה את תפקידה במחלקת תביעות התעבורה במשטרת חיפה ואת גישתה למערכת המחשוב בה לטובת עבירות זיוף ומרמה. היא איתרה פרטים של אישה שנפטרה, בדקה שאין לה קרובי משפחה מדרגה ראשונה שיכולים לתבוע את ירושתה - ויחד עם אחיה זייפה צוואה וקיבלה במרמה את כספי הקשישה ואת דירתה.
השופט גזר עליה שנתיים מאסר וחצי, ולצד זאת גם מאסר על תנאי, קנס בסך 20 אלף שקל ותשלום פיצויים כולל של 30 אלף שקל. אחיה של כרסנטי, דניאל, הורשע גם הוא בעבירות דומות - אך נמלט מישראל לאחר הרשעתו.
2 צפייה בגלריה
מירה כרסנטי ותמי אולמן
מירה כרסנטי ותמי אולמן
כרסנטי במהלך הדיון בבית המשפט, היום
(צילום: ליאור אל-חי)
השופט ציין כי על אף מצבה הרפואי הרעוע של כרסנטי, הוא לא רואה מנוס משליחתה לבית הסוהר. בעקבות מצבה הרפואי, החליט כי יש להקל עמה בעונש המאסר.
עו"ד תמי אולמן שמייצגת את כרסנטי הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על הכרעת הדין וביקשה לבטל את גזר הדין שהוטל עליה. עו"ד אולמן טענה בפתח הדיון היום כי חקירת מח"ש לא נוהלה כדין. שלושת השופטים הציעו לכרסנטי לחזור בה מן הערעור, ולאחר הפסקה שבה שוחחה עורכת הדין עם מרשתה היא הודיעה: "נקבל את המלצת בית המשפט, ונבקש לחזור בנו מהערעור בנוגע להכרעת הדין. כן נבקש להפנות את המערערת לתסקיר שירות מבחן לגבי עניין העונש שנגזר עליה, זאת בשל נסיבותיה המאוד מיוחדות של המערערת".
תמי אולמןעו"ד תמי אולמןצילום: עידו ארז
עו''ד רונן יצחק מהמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים ביקש לדחות את בקשתה של כרסנטי. "העונש כאן מקל", אמר, "לא הגשנו ערעור בגלל מצבו הרפואי של בנה ומצבה הרפואי של המערערת. לא צריך כאן תסקיר שירות מבחן. אין כאן עניין של שיקום. מדובר במאסר בפועל. כל הנתונים כבר קיימים בתיק. העונש שהוטל על המערערת סוטה לקולא".
לבסוף החליטו השופטים כי נכון לקבל את תסקיר שירות המבחן בנוגע לעונש. "לאחר שיתקבל תסקיר שירות המבחן - נשמע את הצדדים", הם קבעו.