חייל מבסיס הקריה השליך אתמול (שבת) אבנים על מפגינים שמחו בצומת קפלן בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, מחוץ ובסמוך לבסיס, ונשפט היום בדין משמעתי על ידי מפקד יחידת הביטחון של הקריה. הוא הודה במעשיו ונידון לעונש של 30 ימי מחבוש.
החייל תועד משליך את האבנים מעבר לגדר הבסיס כשהוא רעול פנים. מדובר צה"ל נמסר: "רואים בחומרה את התנהגות החייל". ב', אחת מהמפגינות שספגה את האבנים, סיפרה ל-ynet: "היינו בדרך להפגנה בקפלן, ובאיזשהו שלב הבן שלי ובעלי ראו משהו עף באוויר, ואז הבינו שמדובר באבן. הם הרימו את העיניים וראו את החייל, רעול פנים, משליך אבנים מהקריה. בעלי ביקש שיפסיק והוא המשיך וזרק, עד שהתחלנו לצלם אותו.
1 צפייה בגלריה
חייל מהקירייה משליך אבנים על מפגינים
חייל מהקירייה משליך אבנים על מפגינים
עם כיסוי פנים. החייל שהשליך אבנים על מפגינים
(צילום: Alimut.org)

"בינתיים הלכתי לשוטרים והגשנו תלונה תוך כמה דקות. גם השוטר שפניתי אליו צילם בעצמו מהזווית שלו את החייל", סיפרה ב'. לדבריה, זו הפעם השלישית או הרביעית שהיא מגיעה להפגנה בקפלן, והיא אינה מופתעת מהאלימות: "בכל מחאה הפנו לעברנו קריאות ותנועות מגונות. זה מפתיע כמה שזה לא מפתיע, בכל פעם שאנחנו יוצאים מהבית עם החולצות והדגלים אנחנו יודעים שזה יכול להגיע".
המפגינים דיווחו על המקרה לענבר יסעור, מובילת יוזמת "Xלימות" שמנטרת את דיווחי האלימות כלפי המוחים. היא סיפרה: "יש לנו במערכת יותר מ-640 דיווחים של אירועי אלימות, אני מזהה סוג של נורמליזציה. המצב הפך לשגרה. מרססים גז פלפל על המוחים, מנסים לדרוס אותם ולפעמים 'רק' יורקים וזורקים ביצים, וזה הפך לשגרה. זה בדיוק הדבר המחריד, שאתה יוצא לממש את זכותך להפגין ולא בטוח שתחזור הביתה בשלום".
בנוסף לאבנים שהושלכו על מוחים בתל אביב, תושבים ברחוב עזה בירושלים שפכו אתמול מים על מפגינים נגד המהפכה המשפטית. זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הופנתה אלימות כלפי המפגינים. המשטרה עצרה לפני כשבוע תושב פתח תקווה בשנות ה-60 לחייו, שתועד שולף אקדח לעבר אחד המפגינים שמחו על מעצר פעיל מחאה נגד המהפכה המשפטית. באותה הפגנה המשטרה עצרה גם נהג שעל פי החשד דרס מפגינה ופצע אותה באורח קל. הנהג, תושב העיר בן 53, נעצר לאחר סריקות שערכו שוטרי תחנת פתח תקווה. המפגינה שנפצעה פונתה לבית החולים בילינסון.
לפני כשלושה שבועות תועד צעיר שהשליך ביצים לעבר פעילים נגד המהפכה המשפטית שהפגינו מחוץ לביתו של שר הכלכלה ניר ברקת בירושלים. המשטרה עיכבה אותו תוך זמן קצר.