1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בירושלים
חיסון קורונה בירושלים
ארכיון. למנוע סגר דה-פקטו בישראל
(צילום: AFP)
משרד הבריאות יערוך מחר (יום ב') ב-7:00 בבוקר דיון שבו תגובש המלצה לשינוי מתווה הבידוד למחוסנים שנחשפו לחולה אומיקרון. בהמשך היום תוצג ההצעה בפני ראש הממשלה נפתלי בנט.
כרגע נדרש ישראלי מחוסן שנחשף למאומת לזן האומיקרון להיכנס ל-14 ימי בידוד, או לשבעה ימים בתנאי שיציג שתי בדיקות שליליות. ההערכה היא שהמתווה למחוסנים ירוכך בימים הקרובים מחשש שמאות אלפי ישראלים ייכנסו לבידוד – מה שייצר מצב סגר דה-פקטו במדינה.
על הפרק עומדות שלוש אפשרויות: 1. בידוד עד קבלת בדיקת PCR שלילית. 2. בידוד למשך שלושה ימים. 3. פטור מוחלט מבידוד. ריכוך המתווה למחוסנים ייכנס לתוקף ככל הנראה מרגע שמספר המאומתים היומי יגיעה לרף מסוים שייקבע כנראה בדיון מחר.

המהלך יבוצע בין השאר בעקבות ביקורת גוברת בקבינט הקורונה על חובת הבידוד למחוסנים, ועל רקע חשש שתוך כשבועיים יעמוד מספר המבודדים בישראל על 800 אלף עד מיליון בני אדם.
במקביל בוחנים במשרד הבריאות את האפשרות לבטל בשבוע-שבועיים הקרובים את איסור הטיסה למדינות אדומות, מתוך הבנה שמרגע שזן האומיקרון מתפשט בתוך הקהילה - אין עוד משמעות לכניסתו מחו"ל, מה גם שהחוזרים לארץ עוברים בדיקות קורונה אחרי נחיתתם. עם זאת, חובת הבידוד לשבים מחו"ל תישאר על כנה.