2 צפייה בגלריה
 לידה תומאס גרינפילד עם גלעד ארדן
 לידה תומאס גרינפילד עם גלעד ארדן
לינדה תומאס גרינפילד עם גלעד ארדן
שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד צפויה להגיע בשבוע הבא לביקור ראשון בישראל ולהיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ וגורמים בכירים נוספים. לא ברור עדיין אם תיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שאותו פגשה בביקור האחרון בניו יורק.
גרינפילד, שתבקר במוזיאון יד ושם ותניח זר באוהל יזכור, תהיה מלווה בכל הביקור על-ידי השגריר גלעד ארדן, שיזם וקידם את הגעתה לישראל. ארדן, שמש כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית, נמצא בקשר קרוב עם השגרירה מיום כניסתה לתפקיד. הביקור תוכנן להתקיים עוד קודם השנה, אך נדחה בשל אילוצי הקורונה.
במהלך ביקורה תצא השגרירה לסיור ביטחוני בהובלת סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי וארדן. במסגרת הסיור היא תבקר בסוללת כיפת ברזל, במעבר כרם שלום, במחנה בירנית שבגבול לבנון ובמנהרת טרור של חיזבאללה. היא צפויה גם להיפגש עם מפקד כוח יוניפי"ל. גרינפילד תמשיך באופן עצמאי לביקור של כמה שעות ברמאללה, טרם המראתה חזרה לארה"ב. לא ברור אם תפגוש את אבו מאזן או את שר החוץ הפלסטיני.
זהו כאמור ביקור ראשון של השגרירה בארץ והוא בעל חשיבות מדינית גבוהה. גרינפילד נחשבת קרובה מאד לנשיא ג'ו ביידן, והיא בעלת מעמד מקביל לדרג שר.
2 צפייה בגלריה
רה"מ נפתלי בנט בפגישה עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס-גרינפלד
רה"מ נפתלי בנט בפגישה עם שגרירת ארה"ב לאו"ם לינדה תומאס-גרינפלד
בנט ולינדה תומאס-גרינפלד
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
השגרירים ארדן וגרינפילד פועלים יחד מאז כניסתה לתפקידה באו"ם והיא ככלל מחזיקה בגישה אוהדת לישראל. בין היתר, השגרירה בחרה לקיים את האירוע הפומבי הראשון בתור שגרירה לאו"ם יחד עם ארדן במסגרת אירוע עולמי למאבק באלימות נגד נשים. השניים גם פעלו יחד במבצע שומר החומות לבלימת יוזמות אנטי-ישראליות במועצת הביטחון.
מטרת הביקור היא לחזק עוד יותר את תמיכתה של גרינפילד בישראל ואת בקיאותה במתרחש באזור. גרינפילד נחשבת למומחית ליבשת אפריקה, אך עד לתפקידה הנוכחי לא עסקה בנושאי המזרח התיכון.