מתנדב בכיר באיחוד הצלה הוכש אמש (ו') על ידי נחש בעת שניסה להעניק סיוע לאדם שנפצע קשה בתאונת טרקטורון בפארק אריאל שרון. בעקבות ההכשה נפגע המתנדב בעצמו באורח קשה, ופונה על ידי מד"א למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, כשהוא מורדם ומונשם.
פראמדיקית מד"א מאיה שחף סיפרה: "קיבלנו את הדיווח על הטרקטורון שהתהפך לוואדי בעומק של כ-10 מטרים. מכיוון שלא הייתה גישה לניידת הטיפול הנמרץ הגענו אל הזירה באמצעות רכב 4×4 של כונן מד"א, שהוזנק גם הוא לאירוע עם כל הציוד הרפואי הנדרש שיש לנו בניידת. הפצוע שכב בסמוך לריינג'ר כשהוא סובל מחבלות בראש ובבטן. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל מתן משככי כאבים וקיבענו אותו לאלונקה על מנת לחלץ אותו.
"במהלך פעולות החילוץ, גבר שהגיע למקום וסייע לנו אמר לי שהרגיש כי בעל חיים עקץ אותו ברגל, וכי הוא חש ברע. הוא התחיל לפתח סימני אלרגיה מסכנת חיים, והבנתי שהוא ככל הנראה הוכש על ידי בעל חיים כלשהו. דיווחתי למוקד מד"א על מנת להזניק למקום צוות טיפול נמרץ נוסף, והתחלתי בטיפול מציל חיים שכלל תרופות לייצוב מצבו, הרדמה והנשמה. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום סייעו לנו לחלץ את הגבר שהוכש לאמבולנס שהמתין בסמוך ופינינו את שני הפצועים לבית החולים כשמצבם קשה ויציב".
1 צפייה בגלריה
פינוי הפצוע שהוכש
פינוי הפצוע שהוכש
פינוי הפצוע שהוכש
הדיווח על התאונה עצמה התקבל במוקד מד"א אתמול בשעה 18:33, ונמסר בו על טרקטורון ריינג'ר עם ארבעה נוסעים שהידרדר לוואדי בפארק. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום באמצעות רכבי 4×4 העניקו טיפול רפואי לצעיר כבן 25 שנפצע מהידרדרות הריינג'ר, וכן למתנדב שהוכש.
בתמונה מהזירה נראה המתנדב שהוכש מחולץ מהוואדי על גבי אלונקה. גם הפצוע הצעיר מהטרקטורון פונה לבית החולים שיבא בתל השומר. תחילה נמסר שמצבו בינוני, אבל בהמשך הוא הוחמר למצב קשה. שלושת הנוסעים האחרים לא נפצעו.
פורסם לראשונה: 20:57, 30.06.23