במה שנראה כמו פיגוע כפול עם מטעני חבלה ליד תחנות אוטובוס בשתי זירות, צוותי ההצלה טיפלו הבוקר (יום ד') בנפגעי הטרור שחזר לעיר הבירה, בשעת בוקר של תחילת משמרת.
"היינו בתחנת מד"א בכניסה לעיר כששמענו רעש חזק של פיצוץ ומיד יצאנו למקום בכוחות גדולים", סיפרו הפרמדיקים של מד"א משה טובולסקי וליאור לוי. "שני פצועים במצב קשה שכבו במקום כשאחד מהם, נער בן 16, היה בתוך תחנת האוטובוס וגבר כבן 45 שכב על המדרכה הסמוכה".

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשכונת רמות
זירת האירוע בשכונת רמות
"מזכיר ימים אפלים". אחת משתי זירות הפיגוע
(צילום: AFP)
"מספר פצועים נוספים שהיו בהכרה מלאה ונפגעו באורח בינוני וקל התהלכו בזירה. הכנסנו את שני הפצועים קשה לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים", מסרו. בהמשך נמסר מבית החולים שערי צדק כי שני פצועים במצב אנוש ועוד שניים במצב קשה.
זירה נוספת הייתה בצומת רמות, שם נרשמו כמה פצועים קל. דני שמואלי ויוסי אייזנשטיין, חובשי איחוד הצלה, מסרו שתוך כדי נסיעה באופנועי החירום שמעו את הפיצוץ שאירע בתחנת האוטובוס. "הגענו תוך מספר שניות לזירה והענקנו סיוע לשלושה נפגעים קל מרסיסים. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקו סיוע בזירה למספר נפגעי חרדה".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בשכונת רמות
זירת האירוע בשכונת רמות
האוטובוס שנפגע באחד הפיצוצים
(צילום: רויטרס)
יוחנן ברנט, מתנדב זק"א, סיפר ב-ynet radio על הפיצוץ בצומת רמות: "הייתי בדרכי לעלות לאוטובוס קו 67 בדרך לעבודה. תוך כדי שאני עולה לאוטובוס נשמע פיצוץ סמוך לאוטובוס". על כך ששלושה נפצעו קל באותו פיצוץ, בצומת הומה אדם, אמר: "זה פשוט ניסי ניסים. התחלנו לברוח כמויות של אנשים. האוטובוס נראה מפוצץ מקדימה, זה הזכיר ימים אפלים מאוד".
שחר סורקיס ונטע ורשבסקי, בנות 14, שלומדות באור תורה רמות היו עדות לפיגוע בצומת רמות. "היינו באוטובוס בהסעה לבית הספר שלנו. שמענו רעש ואז ראינו המון אנשים רצים, הרבה ילדים בכו פה. ראינו גם המון רסיסים עפים מהאוטובוס שנפגע מאחורה, זה היה בלגן. מצב מאוד מלחיץ", סיפרה נטע. שחר הוסיפה כי "כשראינו את הפיצוץ, מלא בנות התחילו לבכות. היה לחץ גדול".
בעקבות הפיגועים פתח משרד הבריאות, באמצעות עמותת ער"ן, קווים למענה רגשי בטלפון: 1201.