הביקור עם החברים בערב יום חמישי האחרון בקניון עזריאלי בתל אביב הותיר ב-ו' טראומה קשה, לאחר שלטענתו הותקף על ידי קבוצה של נערים, "רק בגלל ששמעו אותי מדבר בערבית". המשטרה מסרה כי הנער "נסיבות האירוע נבדקות".
ו', ערבי בן 17 יפו, תלמיד מצטיין שעתיד להתגייס ליחידה מובחרת בצה"ל, החליט לצאת יחד עם חבריו לבלות בקניון עזריאלי בתל אביב. על אירוע התקיפה שחווה לדבריו סמוך לקניון הוא עדיין מתקשה לדבר. חוקרי משטרה שהגיעו לגבות ממנו עדות בבית החולים איכילוב בעיר, שם הוא אושפז במשך יממה, לא הצליחו לשוחח איתו בגלל שהיה בסערת רגשות. ו' פונה באותו היום במצב בינוני על ידי צוותי מד"א לבית החולים איכילוב.
חלק מהאירוע תועד על ידי אנשים ופורסם ברשתות החברתיות. לטענת ו', עזרה הוא לא קיבל, רק בושה והשפלה ברשתות החברתיות, בנוסף לתקיפה שעבר. הוא מסר את עדותו בתחנת משטרה.
1 צפייה בגלריה
הנער הערבי שהותקף בתל אביב
הנער הערבי שהותקף בתל אביב
ו', שהותקף בת"א
ו' סיפר ל-ynet: "אני וחברים יצאנו לטייל בעזריאלי, הסתובבנו ממש ליד. קיבלתי שיחת טלפון והתחלתי לדבר בערבית, כרגיל. פתאום התחילו לצעוק 'ערבי, ערבי, ערבי', ופשוט התחילו להרביץ לי חבורה גדולה של נערים".
אביו ציין כי "הם התנפלו עליו לאחר ששמעו אותו מדבר בערבית. שברו לו את האייפון ואת השעון ובזזו לו את האוזניות. הם דקרו אותו ליד העין, בראש על הגבה. ירד לו דם מהאוזניים ומהראש. פשוט תקפו אותו. מה לעשות שהשפה היא שונה. עשו עליו לינץ'. היו שם מלא אנשים, חלקם ברחו ואף לא צדיק אחד חשב לראות מה קורה. אני לא יודע מה קורה במדינה אבל אין כאן תחושת ביטחון. באמצע תל אביב ליד עזריאלי. שמישהו יגיד לי מה קורה במדינה הזאת? מדובר בנער שעומד להתגייס לצבא, יש לו כבר מספר אישי, הוא הולך להיות לוחם".
לדברי האב, "מדובר בפיגוע. לא פחות מזה. הילד שלי הוא לא בעייתי. זה נמשך לא מעט זמן ואנשים צילמו מכל מיני חלקים של התקיפה. בגלל כל דור הטיקטוק אנשים לא חושבים לעזור. הם קודם כל רק מצלמים כדי לקבל לייקים. זה לא מעניין אותם גם אם אנשים ימותו. אני רואה את הילד ואני שואל מה קורה כאן. היום הילד יוצא מהבית ואתה צריך להיות בלחץ אם הוא יחזור ואיך. הבן שלי צריך להגיד לי שמהיום הוא לא מדבר ערבית ורק עברית בזמן שמישהו מתקשר אליו בעקבות הטראומה הזאת".
באחד התיעודים ברשתות החברתיות נשמע הבחור שתיעד חלקים מהתקיפה אומר: "אני בהלם. מסכן, מה עושים לו. מה עושים לו? מסכן". בתיעוד אחר של האירוע נשמעים נערים צועקים "הוא ערבי, הוא ערבי".
במשטרה מסרו הערב: "בתחנת לב תל אביב התקבלה תלונה של נער בן 17 בחשד שהותקף בליל יום חמישי האחרון, על ידי קבוצת נערים סמוך לקניון עזריאלי בתל אביב. הנער נפצע ופונה לטיפול בבית החולים איכילוב. על פי התלונה, הנער הותקף לאחר שנשמע מדבר עם חברו בערבית. נסיבות האירוע נבדקות".