2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בקבינט הביטחוני מדיני אבו מאזן
בנימין נתניהו בקבינט הביטחוני מדיני אבו מאזן
בדיון הקבינט יוצג התרחיש: "מה יקרה אם הרשות תקרוס?"
(צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפויים להתנגד היום (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני להקלות הנרחבות לפלסטינים שמציע שר הביטחון יואב גלנט בתיאום ובתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.
שרי הקבינט לא נחשפו עדיין לרשימת ההקלות הרחבה, וגם שר האוצר סמוטריץ' שאמור להכיר את ההקלות הכלכליות לא מודע לכולן.
בין ההצעות שיעלו לדיון: הקמת אזור תעשייה חדש עבור הפלסטינים; הנחות במיסים; החזרת היתרי ה-VIP לבכירי הרשות; הרחבת שעות הפעילות של מעבר אלנבי; ותוכנית לחיזוק הרשות הפלסטינית.
2 צפייה בגלריה
סמוטריץ' ובן גביר. צפויים להצביע נגד
סמוטריץ' ובן גביר. צפויים להצביע נגד
סמוטריץ' ובן גביר. צפויים להצביע נגד
(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
השר בן גביר מתכוון לומר בקבינט: למה דווקא עכשיו לתת להם פרס? לא מבין איך מדברים על הקלות כשמערכת החינוך הפלסטינית מטיפה לרצח יהודים. הפלסטינים מנסים להחרים אותם בעולם. אין יום שהם לא מסיתים נגדנו, פועלים נגדנו בעולם וקוראים לרצח יהודים במערכת החינוך שלהם. אין יום שלא מנסים להשתלט על שטחים. למה דווקא עכשיו? אני מתפלא על חבריי בקבינט ומתכוון להתנגד התנגדות נחרצת. אני מקווה שלא אשאר אצבע בודדת בקבינט".
סמוטריץ' הודיע שאינו מכיר את כל הפרטים, אך לפי מה שדווח גם בכוונתו להתנגד להצעה. ההקלות נשקלות חרף ארבעה פיגועי ירי בשבוע, האחרון שבהם סמוך לקדומים שבשומרון - שם נהרג לוחם גבעתי, סמ"ר שילה אמיר.

הדיון יתקיים היום, לאחר שבועות ארוכים שבהם הקבינט לא כונס. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, צפוי להציג בפני השרים את מצבה הגרוע של הרשות הפלסטינית ומה ישראל יכולה לעשות מצידה כדי לשפר זאת. בנוסף יוצג התרחיש: "מה יקרה אם הרשות תקרוס?".
בשל כך, הקבינט צפוי לאשר בהמלצת מערכת הביטחון הקלות כלכליות ואזרחיות, וידון בחיזוק הרשות הפלסטינית כדי לבלום את העמקת האחיזה של איראן ברשות. כינוס הקבינט מגיע לאחר מבצע "בית וגן" בג'נין, שגם אליו יצא נתניהו ללא התייעצות מוקדמת עם שריו - בדומה למבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה.
פורסם לראשונה: 22:47, 08.07.23