שר הבריאות ניצן הורוביץ המריא הבוקר (ראשון) לביקור באוקראינה. הורוביץ יגיע מחר לעיר מוסטיסקה, שם יפגוש את המשלחת ההומניטרית הישראלית, יסייר בבית החולים שדה שהקימה ישראל וייפגש עם גורמים אוקראינים. הורוביץ יהיה השר הישראלי הראשון המבקר באוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית.
לפני עלייתו למטוס אמר: "אני יוצא לאוקראינה, אל בית החולים שדה 'כוכב מאיר', שהקמנו כדי לסייע לפליטים הרבים בשעת המשבר הזו. האנושיות שלנו נמדדת ברגעים כאלה, ואנחנו מחויבים להמשיך ולסייע לעם האוקראיני שנמצא תחת מתקפה אכזרית של רוסיה. אני מגיע לחזק את ידיהם של צוותי הבריאות הנפלאים שלנו שם, שטיפלו כבר ביותר מ-1,000 פליטים. זו גאווה גדולה. אלו פניה של מערכת הבריאות הישראלית. זו גם הבעת סולידריות עם אוקראינה, שהותקפה כי בחרה בדמוקרטיה ובחופש. המאבק הזה הוא של העולם הדמוקרטי כולו, שישראל חלק ממנו".
2 צפייה בגלריה
הורוביץ יוצא לאוקראינה
הורוביץ יוצא לאוקראינה
הורוביץ בנתב"ג. "הבעת סולידריות"
2 צפייה בגלריה
אירנה עם אמה אליזבט
אירנה עם אמה אליזבט
בית החולים "כוכב מאיר". "טיפלו ביותר מ-1000 פליטים"
(צילום: יריב כץ)
על הנסיעה הוכרז ביום שישי. שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר במסיבת עיתונאים בשגרירות כי יפגוש בביקור את שר הבריאות האוקראיני.
בית החולים שדה "כוכב מאיר" בעיר מוסטיסטקה שבמערב אוקראינה נחנך בחודש שעבר. בית החולים הישראלי הוקם על ידי משרד החוץ, משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא בסיוע כלל מערכת הבריאות הישראלית.
עוד לפני כן יצאה לאוקראינה משלחת של הצוות הרפואי לטפל בפליטים. בבית החולים מופעלות מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, מיון, חדר לידה ומרפאה לרפואה ראשונית. בנוסף, נעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של רפואה מרחוק, בסיוע מומחי בית החולים הווירטואלי הראשון בישראל - שיבא Beyond.