התקיפה המזעזעת בכביש במוט ברזל לפני כתשעה ימים הייתה רק הסוף של שרשרת אירועים חמורים שהתרחשו ביום רביעי של לפני סוף החופש הגדול. החשודים, תושבי טבריה בני 19 ו-24, נעצרו ביום שישי האחרון בדירת מסתור בבת ים - ומעצרם הוארך. אחד מהם תועד באופן ברור יוצא מרכבו עם מוט ברזל בידו לכיוון רכב המשפחה - ואז מכה על שמשת המכונית שהתנפצה לקול בכי וצרחות. לפני כן, כך תיארה האישה שהותקפה, רוסס אביה בגז פלפל - והכול בגלל עקיפה בכביש.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: צעירים תוקפים עם מוט ברזל משפחה ברכב בטבריה
תיעוד: צעירים תוקפים עם מוט ברזל משפחה ברכב בטבריה
האם, הילד בן ה-6 והתינוקת. "ראו ילדים קטנים, אישה ואדם מבוגר - ולמרות הכול התנפלו באכזריות"
(צילום: דוברות המשטרה)
א', תושבת טבריה, סיפרה ל-ynet כי בנה נמצא בטראומה מאז האירוע. "אני שמחה שעצרו אותם. מדובר באנשים מסוכנים שמחר עלולים להרוג מישהו בכביש בגלל איזושהי שטות. הם ראו אישה, ראו ילדים קטנים ואבי אדם מבוגר - ולמרות הכול התנפלו עלינו באכזריות", היא מחתה.
א' שחזרה כי המשפחה חזרה מבילוי בבריכה. "היינו עם תינוקת בת שנה וחודש וילד בן 6 שעלה לכיתה א'. נסענו מהבריכה הביתה. באמצע הכביש נעצר רכב בנתיב שלנו, אבי עקף אותו, עצר לשנייה והסתכל על הנהג כי לא היו סימנים שהוא עוצר - ואז המשכנו בנסיעה לכיוון הבית", אמרה. "הרכב שנעמד התחיל לרדוף אחרינו עם רכב נוסף. הוא ניסה לעקוף אותנו, אבי אפשר לו והוא לא הצליח - אז הרכב הנוסף פשוט התנגש בנו מאחורה".
היא ציינה כי אביה עצר את הרכב כדי לברר מה קרה, ניגש לנוסע שישב ברכב שהתנגש - ואז הותז לעברו גז פלפל. "החלון שלו היה מעט פתוח והם התחילו ישר להשפריץ גז פלפל. הוא ניסה לקחת משהו מהבגאז' ואז השפריצו עוד פעם ונמלטו מהמקום", שחזרה א'. "בהתחלה לא הבנתי מה קרה עד שאבא לא ישב ברכב. הוא התחיל להשתעל והבנתי שזה גז פלפל. מאחורינו הייתה משאית מערבל בטון שעקפה אותנו, והנהג ירד ועזר לאבא לשטוף את הפנים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: צעירים תוקפים עם מוט ברזל משפחה ברכב בטבריה
תיעוד: צעירים תוקפים עם מוט ברזל משפחה ברכב בטבריה
תיעוד מעצרו של אחד החשודים בבת ים. שהו בדירת מסתור
(צילום: דוברות המשטרה)
לדבריה, "לא הספקנו לראות מה המספר של הרכב וביקשתי מאבא להישאר במקום. המשכתי לנסוע כדי שנוכל לרשום את המספרים, ואז זיהיתי את הרכב בשוליים. כנראה ראו אותי והמשיכו בנסיעה. אז ראיתי גבר שרץ מאתר בנייה סמוך ומתיישב במושב האחורי של הרכב והם ממשיכים בנסיעה. צפרתי להם שיעצרו, ואז היה רמזור אדום ולא הייתה להם ברירה והם עצרו. כשעצרנו את הרכבים, יצא הבחור שישב מאחורי הנהג עם לום ברזל, וניפץ את החלון של הנהג שלנו, ניסה לנפץ גם את החלון שישבו בו הנהגים אך למזלי לא הצליח, ואז נתן מכה בחלון שלי ונמלטו מהמקום".
א' הזעיקה את שוטרי טבריה שהגיעו למקום, גבו עדויות ממנה ומהוריה ופתחו בחקירה - וכאמור עצרו את החשודים בתום מצוד שארך כתשעה ימים. "תודה למשטרה על כל המאמצים שעשתה על מנת לעצור אותם", אמרה.
עו"ד זוהר ארבל, שמייצג את החשודים בתקיפה, מסר: "החשודים כופרים בכל החשדות נגדם. מדובר בתיעוד חלקי שלא משקף את כלל האירועים".