1 צפייה בגלריה
גלעד שרון
גלעד שרון
גלעד שרון
(צילום: ירון ברנר)
למה לא להכפיל את כמות המים שאנחנו מספקים לירדנים? הרי יש לנו המון מים מותפלים, אז מה הבעיה? אין בעיה, אני בעד. לירדנים יש צורך קיומי, ואנחנו יכולים לענות עליו. יחד עם זאת גם לנו יש צרכים. תודה לאל אין לנו צרכים קיומיים שתלויים ברצונם הטוב של הירדנים, אבל גם לנו יש נושאים שחשובים לנו. מובלעות צופר ונהריים הן כאלה. האדמות חשובות למושב צופר בערבה ולקיבוץ אשדות יעקב בעמק הירדן, לירדנים אין מה לעשות עם השטחים האלה, אז למה שלא יעשו משהו קטן בשבילנו? מה עם קצת הדדיות?
עכשיו יבואו כל מיני חכמים בעיני עצמם ויגידו "מה עם שיתוף הפעולה הביטחוני איתם? הרי החיילים שלהם שומרים בגבם אלינו, הם שומרים על הגבול הארוך ביותר שלנו". נכון, יש לישראל שיתוף פעולה ביטחוני הדוק עם הירדנים, אבל לא צריך להתבלבל. הם משתפים איתנו פעולה כי זה חיוני להם, ולא מתוך אהבה או אלטרואיזם.
לנו השת"פ הביטחוני חשוב, אבל להם זה עניין של חיים ומוות. אנחנו נסתדר בלי עזרתם. יותר קשה, אבל נסתדר. לעומת זאת, בית המלוכה הירדני לא ישרוד בלעדינו. המלך הנוכחי וגם אביו לא היו שורדים בלי ישראל והם יודעים זאת היטב. ולכן, אין סיבה בעולם שלא לעמוד על הדדיות ביחסים הפומביים ולא רק באלה המתקיימים בסתר.
אנחנו מקבלים גבול שקט וחיץ ידידותי מבחינה ביטחונית, ואתם חוסים תחת עוצמתה של ישראל ויכולים להמשיך ולהשתעשע במלכים, מלכות, נסיכים, נסיכות וארמונות פאר
אין סיבה שירדן תהיה כל כך עוינת כלפינו בכל פורום בינלאומי, אין סיבה למפגני השנאה כלפי ישראל ברבת עמון באישור השלטון, אין סיבה שהם יקפצו כאחוזי אמוק כשצריך לשפץ את גשר המוגרבים הרעוע שמסכן את המתפללות בעזרת הנשים ברחבת הכותל, ואין סיבה שלא ישיבו לנו את מובלעות צופר ונהריים. אנחנו לא חייבים להסכים לחטוף את כל הרפש הפומבי, שמתקיים בעולם מקביל לזה של הקרבה האינטימית החשאית.
קצת כבוד עצמי לא היה מזיק לירדנים - תנו כבוד למי ששומר עליכם בחיים. ושממשלת בנט גם תפגין קצת כבוד עצמי, ואז אנשי בית המלוכה לא יעזו להרשות התנהגות כזאת כלפי מי שבזכותם הם לא חייבים בינתיים לברוח לאיזה ארמון מקלט בלונדון.
העיקרון הוא פשוט - הדדיות. מה שאתם עושים בשבילנו בסתר ומה שאנחנו עושים בשבילכם בסתר, כדאי לכם וכדאי גם לנו. אנחנו מקבלים גבול שקט וחיץ ידידותי מבחינה ביטחונית, ואתם חוסים תחת עוצמתה של ישראל ויכולים להמשיך ולהשתעשע במלכים, מלכות, נסיכים, נסיכות וארמונות פאר. אף צד לא עושה לצד השני טובות.
אותו דבר צריך להיות גם ביחסים הפומביים - ישראל נוהגת בכם בכבוד ומצילה אתכם מצימאון במדבר? תתנהגו אלינו באותו האופן. אבל אם אתם לוקחים את מובלעות צופר ונהריים, עוינים כלפינו ותוקפים אותנו בפומבי? תשכחו מתוספת מים.
  • גלעד שרון הוא חבר מרכז ליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com