פרשת החיילת "שנשכחה" בעיירה פלסטינית מובילה לשורת השעיות ולעוצר אימונים ופעילויות: מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, החליט היום (רביעי) להשעות מפעילות מבצעית את המפקד והלוחמים המעורבים עד לסיום התחקיר - בעקבות הסרטון מהעיירה א-ראם, שבו נצפתה לוחמת מג"ב לבדה, וללא כוחות נוספים. בנוסף, הוא הורה על עוצר אימונים ופעילות מבצעית ביחידות מג"ב.
הלילה הציג מפקד מג"ב איו"ש למפקד מג"ב את ממצאי התחקיר הראשוני, לאחר הפרסום בכלי תקשורת פלסטיניים של הסרטון שבו נראתה לוחמת מג"ב חמושה מתהלכת לבדה ברחובות א-ראם שמצפון לירושלים.
1 צפייה בגלריה
לוחמת "נשכחה" בכפר פלסטיני דרומית לרמאללה
לוחמת "נשכחה" בכפר פלסטיני דרומית לרמאללה
הלוחמת בא-ראם
לאור הממצאים הראשוניים, הנחה ניצב כהן להשעות את המפקד והלוחמים שמעורבים באירוע מפעילות מבצעית ופיקודית עד לסיום התחקיר. בנוסף, הוא הנחה על עוצר אימונים ופעילות מבצעית ביחידות מג"ב לטובת למידה, תרגול ולקחי התחקיר הראשוני על אודות הפעילות המבצעית בא-ראם. בין היתר הוחלט גם על עוצר אימונים בבית הספר החילי למשך שעתיים.
כחלק מהתחקיר הועברה למפקדי מג"ב דרישה לשים דגש על הוראות לחימה וחידוד נהלים, כמו אבטחה הדדית ועירנות ומוכנות הכוחות. בעצירת פעילות הכוונה היא שכוח ייצא למשימה, רק אחרי אותו חידוד נהלים ומעבר על התחקיר הראשוני.
בדיווחים הפלסטיניים אתמול נטען כי הלוחמת "נשכחה" לאחר פעילות מעצרים. במג"ב הכחישו אתמול שהיא נשכחה ומסרו ש"הכוח היה בסמוך אליה ובקשר עין". במהלך הפעילות בא-ראם עצרו הלוחמים שלושה חשודים ביידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון.