2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד בנו של יצחק אברג'יל, שלו סעדה (23), ונגד ציון אלמו (26) מנתניה לאחר שדקרו אדם על רקע סכסוך כספי. כתב אישום הוגש גם נגד חיים אלמו (29) מנתניה שסייע לאחר המעשה.
מכתב האישום, שהגיש עו"ד דניאל איקן, עולה כי אחיו של סעדה פנה למתלונן וביקש שיחזיר את כספים שהוא חייב לו. כשהחובות לא הוחזרו, פנה סעדה למתלונן גם הוא וביקש ממנו להסדיר את החוב. כחצי שנה לאחר מכן, פנה ציון אלמו למתלונן, הציג את עצמו כשותף של יצחק אברג'יל, שאל אותו לגבי החזרת הכספים, והמתלונן השיב שהם יוחזרו ישירות לאח של סעדה.
בחודש פברואר השנה, בשעת אחר הצהריים, הגיע המתלונן למסעדה בנתניה, כשכמה דקות לאחר מכן סעדה וציון רצו לכיוונו מצוידים בסכינים יפניות, וסעדה גם באקדח. השניים תקפו אותו בגבו, ובהמשך סעדה דקר אותו בראשו וציון בפניו. בתגובה נמלט המתלונן אל מאחורי דלפק המזון במקום ותפס סכין שהייתה שם כדי להתגונן.
2 צפייה בגלריה
איציק אברג'יל בבית המשפט
איציק אברג'יל בבית המשפט
יצחק אברג'יל
(צילום: יריב כץ)

אז, סעדה ירה במתלונן, פגע לו ברגל, ניסה להמשיך לירות אך מסיבה לא ברורה לא הצליח ונמלט מהמקום. ציון הגיע אל המתלונן, וניסה לדקור אותו כשהמתלונן מנסה להתגונן עם הסכין שתפס. אז, חטף ציון את הסכין מהמתלונן, ניסה שוב לדקור אותו בבטן, והפסיק כשאדם שהיה במקום הרחיק אותו ממנו, ולאחר מכן נמלט מהמקום. בעקבות התקיפה המתלונן נזקק לאשפוז בבית חולים.
לאחר כמה ימים בהם ציון נמלט מהמשטרה, הוא הגיע לביתו של חיים אלמו, הנאשם השלישי, שסייע לו להסתתר עד שנעצר. בזמן שהסתתר בדירתו, כתב לו חיים בין היתר: "תהיה בשקט אל תזיז כלום. כאילו אין אף אחד בבית. ציון, הם יודעים שאתה שם התקשרו עכשיו, אמרו לה 'אנחנו מחכים פה, לא זזים היום'". עוד עולה מכתב האישום שבדירתו של סעדה נמצאו 23 גרם של קוקאין.
כתב האישום מייחס לסעדה ולציון עבירות של חבלה בכוונה מחמירה יחד החזקת סכין שלא כדין וקשירת קשר. לסעדה מיוחסות גם עבירות של נשיאת נשק ותחמושת והחזקת סמים שלא לצריכה עצמית. לחיים אלמו מיוחסת עבירה של סיוע לאחר מעשה. בנוסף, הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים נגד סעדה וציון.