נהג אגד בקו 845 הותקף שלשום (שלישי) על ידי נוסע בזמן נסיעה מתל אביב לקריית שמונה. הנהג נפצע באורח קל ופונה באמבולנס לקבלת טיפול בבית חולים. המקרה תועד במצלמה שהתקין הנהג באוטובוס. "כבר 15 שנה אני מצלם מחשש שירביצו לי", סיפר הנהג עופר מורון (65).
האירוע התרחש ביום שלישי מעט אחרי השעה 07:30 בבוקר. לדברי מורון, באחת מתחנות הרצליה עלה לאוטובוס מבקר של חברת אגד, וויכוח פרץ בין המבקר לבין אחד הנוסעים. המבקר הורה לנהג שלא לאפשר לנוסע לרדת מהאוטובוס והודיע שהזמין לו משטרה.
הנוסע ביקש לרדת בתחנת וינגייט, והנהג הסביר לו שאין לו עצירה שם ויוכל לרדת בנתניה. "המבקר אמר לי 'אל תפתח דלתות בנתניה כי הזמנתי משטרה'. באותו רגע, הנוסע התנפל עליי וניסה לגעת בכפתור הדלת. הוצאתי לו את היד מהכפתורים ועצרתי את האוטובוס מחשש לחיי שאר הנוסעים", סיפר מורון. "הוא החל לתקוף אותי באגרופים ולא עזב אותי. לא הבנתי מה קרה, לא הייתי מודע לחילופי הדברים שלו עם המבקר שנכנס להלם בעוד שאני מקבל מכות על ויכוח שבכלל לא היה איתי".
2 צפייה בגלריה
עופר מורון נהג אגד בקו 845 הותקף על ידי נוסע שרצה לרדת לא בתחנה
עופר מורון נהג אגד בקו 845 הותקף על ידי נוסע שרצה לרדת לא בתחנה
"כבר 15 שנה אני מצלם מחשש שירביצו לי". תיעוד מתקיפת הנהג
לדברי מורון, נכה צה"ל, התוקף פגע היכן שנפצע בכתף וברגל, בנוסף לדימום בראשו. "זה כואב וזו השפלה גדולה מאוד", הוא תיאר. במהלך הוויכוח הנוסע ביקש מהנהג לפתוח את תא המטען אך האחרון סירב. כשחש בדימום באף הוזמן אמבולנס שפינה אותו לבית חולים. שוטרים שהוזעקו למקום לקחו את החשוד לתחנת המשטרה הקרובה, שם נחקר ושוחרר.
"אין סיכוי שאחזור לנהוג בחודש הקרוב, אולי לא אחזור בכלל", סיפר מורון שהגיש אתמול תלונה נגד התוקף. "אם מחר הוא יעלה לאוטובוס עם סכין, אני אזהה אותו? זו טראומה רצינית ועד עכשיו אני לא מבין איך זה הגיע למצב הזה. אני לא מאחל לאף נהג לעבור דבר כזה".

התשובה של משרד התחבורה: מאבטחים על אופנועים

התקיפה של מורון היא רק מקרה אלימות אחד מבין רבים שחווים נהגי האוטובוסים בשנים האחרונות. ביום ראשון נפגשה שרת התחבורה מירי רגב עם נציגי ארגון נהגי האוטובוסים של ההסתדרות החדשה והוחלט כי משרד התחבורה יקצה 20 מיליון שקלים בשנה עבור עשרות מאבטחים רכובים על אופנועים שיוכלו להגיע לאירועי אלימות. חברות האוטובוסים ישקיעו כולן יחד סכום שנתי זהה.
בכנסת כבר עובדים על חקיקה שתאפשר לאותם מאבטחים לעכב חשודים. בנוסף, משרד התחבורה יערוך מיפוי של האזורים המועדים לאלימות באוטובוסים, כך שבקרבתם יוצבו יותר מאבטחים. התוכנית צפויה להיכנס לתוקף עד סוף השנה. לאחרונה גם דווח ב"ידיעות אחרונות" כי הוחלט להתקין באוטובוסים חדשים תא אטום לנהגים.
בפגישה ביום ראשון אמרה רגב כי "משרד התחבורה מגלה אפס סובלנות לאלימות פיזית ומילולית כלפי נהגים, ואנחנו פועלים בכל הדרכים לשמירה על ביטחונם. במסגרת זו אנחנו מתקינים מחיצות חזקות ובטיחותיות בכל אוטובוס חדש, ולחצני מצוקה המחוברים למוקד משטרת ישראל. בנוסף, החלטנו על הקמת יחידת אבטחה ארצית שתפעל למניעת מקרי אלימות".
יו"ר ההסתדרות יואב שמחי אמר כי זה צעד נוסף לקידום מעמד הנהג ולשיפור תנאי העבודה בענף. יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים ישראל גנון אמר כי "עשרות אלפי נהגי האוטובוסים מרגישים סוף סוף שיש להם אבא ואמא. מדובר ביום חג שישמור על הנהגים באשר הם ויגרום לנהגים ולנוסעים לחיות במרחב ציבורי מוגן יותר".