המשטרה עצרה אתמול בלילה (בין חמישי לשישי) את נפתלי האעמר, תושב ירושלים, בחשד שהיה מעורב בתקיפה במוט ברזל של צעיר ערבי בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר לפני כחודשיים. האעמר נמלט מהארץ לאחר המעשה - ואתמול בלילה, עם שובו, נעצר בנתב"ג. המשטרה לא דיווחה על התקיפה עצמה, וגם לא על מעצרו של החשוד, ובמענה לפניית ynet אישרה את פרטי הפרשה.
1 צפייה בגלריה
בית משפט השלום בירושלים. חודשיים בלי דיווח על המעשה
בית משפט השלום בירושלים. חודשיים בלי דיווח על המעשה
בית משפט השלום בירושלים. חודשיים בלי דיווח על המעשה
(צילום: אלי מנדלבאום)
המעשה התרחש באפריל האחרון, בימי הרמדאן. הצעיר הערבי ישב בגן ציבורי עם צעירה יהודייה, ועל פי החשד האעמר ומעורב נוסף הכו במוט ברזל בראשו של הצעיר הערבי. הוא עזב את המקום והלך לביתו, אבל כעבור כמה שעות הידרדר מצבו באופן ניכר והוא פונה לבית חולים - שם אובחן עם חבלת ראש קשה ודימום מוחי. במשך שבוע הוא הורדם והונשם.
האעמר, תושב שכונת הבוכרים בירושלים, הובא אתמול לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבירה. "הקורבן ישב עם בחורה ממוצא יהודי במדשאה באזור רחוב שמעון הצדיק בירושלים, והמשיב יחד עם חשוד נוסף הלמו בו במוט ברזל", תיאר רס"ב אהוד דורי, נציג המשטרה, בדיון בבית המשפט. "החשוד נמלט מהארץ לאחר האירוע ונעצר בנתב"ג. מדובר באירוע חמור שרק באורח נס הקורבן נשאר בחיים". במשטרה מייחסים להאעמר עבירה של ניסיון רצח ממניע גזעני.
בית המשפט האריך אתמול את מעצרו בארבעה ימים. "בוצעו כמה פעולות חקירה, אולם המשיב עזב את הארץ עד שחזר ונעצר בשדה התעופה. הוא נחקר חקירה ראשונית עם מעצרו, אך בחר לשמור על זכות השתיקה. זו כמובן זכותו, אך יש בכך להאט את קצב החקירה", ציינה השופטת מרים קסלסי בהחלטתה.
ממשטרת ישראל נמסר: "הבוקר המשטרה עצרה לחקירה בנתב"ג חשוד שהיה בבריחה ונמלט לחו"ל, לאחר שעל פי החשד לפני חודשיים תקף עם מוט ברזל אדם אחר בירושלים וגרם לו לחבלות חמורות. מיד לאחר המקרה המשטרה פתחה בחקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו, והיום הוארך מעצרו של החשוד על ידי בית המשפט. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה למצות את הדין עם מעורבים באלימות חמורה. לצערנו פנייתכם עוסקת בטפל ולא בעיקר, בשעה שבעניין שבשגרה, הכתב והאתר נוטים שלא לפרסם מרבית מעשרות הדיווחים הדוברותיים שהמשטרה מעבירה מדי יום לידיעת התקשורת".
פורסם לראשונה: 22:39, 16.06.23