2 צפייה בגלריה
הגמל בזירת התאונה
הגמל בזירת התאונה
התאונה הקטלנית הלילה
רצף תאונות קשות: נהג נהרג הלילה (יום א) בתאונת דרכים בכביש 358 בין לקיה ללהב, לאחר שרכבו התנגש בגמל. גורמי רפואה קבעו את מותו של הנהג. שוטרים הגיעו לזירת התאונה, ובוחן תאונות דרכים במרחב נגב פתח בחקירה.
כמה שעות לאחר מכן, בסביבות השעה 11:30 בצהריים, נהרג נהג משאית בתאונה במעורבות שלוש משאיות בכביש 6 לכיוון צפון, סמוך למחלף קריית גת. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הנהג, אחמד אלטויל ממזרח ירושלים. שני פצועים נוספים שמצבם קל טופלו במקום. כביש 6 נחסם לתנועה באזור.
פראמדיק מד"א עמית חנניה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שלוש משאיות שהתנגשו בתאונת שרשרת. נהג המשאית האחרונה נלכד בכיסא הנהג, הוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם חבלה רב מערכתית קשה. לאחר חילוץ מורכב וממושך הוא חולץ מהמשאית ונאלצנו לקבוע את מותו". הלילה נהג נהרג בכביש 358 בין לקיה ללהב, לאחר שרכבו התנגש בגמל.
בתאונה אחרת, שעה וחצי לאחר מכן, נפצעו 15 פלסטינים בהתנגשות בין מיניבוס למשאית בכביש 444 סמוך לצומת טייבה. שבעה מהם נפצעו באורח בינוני, שמונה נפצעו קל.
2 צפייה בגלריה
הגמל בזירת התאונה
הגמל בזירת התאונה
הגמל בזירת התאונה
בשנים האחרונות נהרגו ונפצעו אזרחים רבים כתוצאה מתאונות עם גמלים. כך למשל, במאי 2020 נהרג אדם בהתנגשות עם גמל ליד צאלים. באוקטובר 2019 נהרג שאדי אבו אלקיעאן בן ה-28 בהתנגשות עם גמל משוטט בכניסה לחורה שבכביש 316. בינואר 2018 נהרג הנער ליאל אלמקייס בן ה-13 לאחר שהרכב שבו נסע עם משפחתו התנגש בגמל. אמו חגית נפצעה בתקרית באורח קשה, האב שי נפצע באורח בינוני ושני אחיו, בני 14 ו-9, נפצעו באורח קל.
כדי להיאבק בתופעה, בפברואר 2019 נכנס לתוקף חוק המחייב את סימון הגמלים בשבב תת עורי ובתג אוזן. התיקון קבע כי מי שרשום כבעלים של הגמל יהיה אחראי לתאונה, אלא אם הצליח להוכיח שמסר את החזקה לאדם אחר. במשרד החקלאות טענו בעבר כי אין שיתוף פעולה מצד אוכלוסיית הבדואים בנגב בסימון הגמלים ובשיבובם.
אתמול בלילה נהרג גבר בשנות ה-30 לחייו בתאונה בכביש 767 שבעמק הירדן, סמוך לצומת אלומות. רכבו של ההרוג אותר כ-40 מטר מהכביש, והוא חולץ ממנו על ידי צוותי כבאות והצלה ללא סימני חיים. פעולות החילוץ נמשכו דקות ארוכות בשל מצב הרכב, שהיה צמוד לעץ שבו פגע בצד הדרך.
פורסם לראשונה: 07:23, 18.04.22