עלי סעיד, אסיר שמשתייך לארגון הפשיעה חרירי, גרם היום (שבת) לפגיעה ברכוש בית המעצר ניצן ברמלה. לאחר שנקרא לצעד משמעתי - פתח במהומה יחד עם אנשי הארגון במקום.

1 צפייה בגלריה
מעצר אסיר מארגון פשע שגרם לפגיעה ברכוש בית הסוהר
מעצר אסיר מארגון פשע שגרם לפגיעה ברכוש בית הסוהר
אמל"ח מאולתר שנתפס
(צילום: דוברות שירות בתי הסוהר )
שב"ס מסר כי סעיד, ששפוט ל-10 חודשי מאסר בגין החזקת נשק, סירב להגיע לצעד משמעתי, ואמר כי הוא וכל האסירים המשויכים לארגון יירדו מהאגף רק בכוח. יחד עם יושבי שלושה תאים נוספים אנשי הארגון התבצרו, שפכו שמן על הרצפה ובשלב מסוים החלו להצית פריטים בתאים.
מפקד בית המעצר, גבריאל מירילשוילי, וכוחות מבית המעצר ומבתי הסוהר הסמוכים בסיוע לוחמי ימ"ז (יחידה מחוזית) ולוחמי יחידת מצדה, פרצו לאגף ולתאים, השתלטו על 19 אסירים ותפסו אמל"ח מאולתר. ארבעה אסירים טופלו בבית המעצר והאש כובתה באמצעות זרנוקי מים.
למקום הגיעו גם ממלא מקום נציב בתי הסוהר, גונדר קובי יעקובי ומפקד מחוז המרכז גונדר אביחי בן חמו. הם קיימו הערכת מצב, שבסופה קבע יעקבי כי יש "להחזיר את המשילות" ללא משא ומתן.
בראש משפחת הפשע חרירי עומדים מאלק חרירי ונאסר חרירי, תושבי אום אל פחם שמרצים עונשי מאסר בגין סחיטה ואיומים. מדובר במשפחה שמונה כמעט 100 בני אדם, ולפי ההערכות לארגון יש כמעט 150 "חיילים". המשפחה פועלת בשורת יישובים בחברה הערבית, ועוסקת בין היתר בתחום הפרוטקשן.