שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום (שלישי) בהתייחס לזן האומיקרון שמעורר דאגה בעולם כי "המדיניות שלנו הייתה ותישאר חיים לצד הקורונה. זה אומר שמירה על הבריאות באמצעות כל ההגנה מפני וריאנטים, אבל גם שמירה על משק פתוח, תעסוקה, חינוך, תרבות, ספורט, שגרת החיים ופרנסה". לשאלת ynet הוסיף כי "אנחנו עדיין לא יודעים מה מידת המסוכנות של הווריאנט החדש, אבל ברגע שנוכל נחזור למצב הקודם. אין לנו שום כוונה להשאיר הגבלות סתם לאורך זמן. במידת האפשר נחתור לסיים אותן".
הורוביץ אמר את הדברים בתום ביקור בבית החולים סורוקה בבאר שבע יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן, שהוסיף: "אין סיבה להיכנס לבהלה ואין סיבה להיכנס לשאננות. צריך להמשיך גם עם המאמץ לחסן את כל האוכלוסייה, וגם להמשיך את החיים ובעיקר לתחזק את המשק לצד הקורונה". לדבריו, "אנחנו יודעים מה לעשות, איך לעשות, ובעיקר אנחנו מגבים בתקציבים כל החלטה שהתקבלה".
2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים על הקורונה והזן החדש אומיקרון בסורוקה, באר שבע
ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים על הקורונה והזן החדש אומיקרון בסורוקה, באר שבע
שר הבריאות הורוביץ בבית החולים סורוקה
(צילום: חיים הורנשטיין)
השר הורוביץ הדגיש בדבריו: "המצב בשליטה ואין שום צורך להיכנס לפניקה. צפינו כניסה של וריאנט נוסף לארץ, נערכנו לזה, תרגלנו את זה ואנחנו מוכנים. יותר מזה, אחרי דלתא ואומיקרון ייתכן שיגיע עוד זן בעתיד. גם לזה אנחנו מוכנים".
שר הבריאות הוסיף: "אני רוצה להגיד שבימים הקרובים יהיו לנו מידע יותר מדויק על היעילות של החיסון מול הווריאנט החדש, אבל כבר עכשיו יש אינדיקציות ראשוניות מסוימות שמי שמחוסן בתוקף, כולל בוסטר, יהיה מוגן בדרגה גבוהה גם מפני הווריאנט הזה. את כל ההחלטות אנחנו מקבלים בקור רוח, בשיקול דעת. יש לנו הרבה ניסיון עם הקורונה. טובים המומחים מטפלים בזה ובאמת אין סיבה לחרדה ולא צריך להכניס את הציבור לבהלה.
"הוכחנו שאפשר לסמוך עלינו שנקבל את ההחלטות הנכונות. הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות עכשיו מול האומיקרון זה פשוט להתחסן - ילדים, מי שעוד לא קיבל בוסטר או לא התחסן בכלל. זה מה שחשוב. בנתב"ג עצרנו כניסת זרים ותיירים לישראל, לא סגרנו את נתב"ג. העצירה של התיירות היא זמנית, בינתיים ל-14 יום. לא נאריך אותה בצורה אוטומטית, לא מעבר למה שיידרש".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים על הקורונה והזן החדש אומיקרון בסורוקה, באר שבע
אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים על הקורונה והזן החדש אומיקרון בסורוקה, באר שבע
שר האוצר ליברמן
(צילום: חיים הורנשטיין)

בהתייחסו להחלטה השנויה במחלוקת לעקוב באמצעות איכוני שב"כ אחרי נשאי האומיקרון, אמר השר הורוביץ: "מדובר בווריאנט חדש, הוא מאוד מידבק. אנחנו לא יודעים את מידת המסוכנות שלו ולכן נוקטים צעדי זהירות. אנחנו רוצים לצמצם את ההתפשטות שלו, ולכן החליטה הממשלה על השימוש באיכונים לפרק זמן מאוד קצר, בצורה מאוד מוגבלת. ברגע שזה לא יהיה נחוץ - לא נשתמש בזה".
שר האוצר ליברמן הוסיף בדבריו: "אני ושר האוצר רואים את הדברים בנוגע לאומיקרון עין בעין. אין סיבה להיכנס לבהלה, צריך להמשיך גם עם המאמץ לחסן את כל האוכלוסייה וגם להמשיך את החיים ובעיקר לתחזק את המשק לצד הקורונה".

הקלה למבודדים במלוניות

במקביל, ועדת החוקה בראשות ח"כ גלעד קריב אישרה כי שחרור ממלונית לבידוד לאחר בדיקת PCR שלילית יתאפשר רק בחתימה על פיקוח באמצעות ה"הסכמון" (העברת המיקום בסמס למשטרה). ההכרזה אושרה לאחר שח"כ קריב עצר את הדיון ודרש מנציגי משרדי הממשלה לתאם ביניהם את ההיערכות ל"הסכמון" המעודכן וכתובת ברורה בנושא עבור המבודדים.
לפי נתוני פיקוד העורף, עד כה יש שני מאומתים לזן אומיקרון ועוד 34 שחשודים כי גם הם נדבקו בווריאנט הדרום-אפריקני. לפי הנתונים, 1,589 איש הגיעו ממדינות אדומות בעשרת הימים האחרונים, כאחוז מבין החוזרים מחו"ל. 53 מהנוחתים מבירת אתיופיה אדיס אבבה נשלחו למלונית בידוד, ומאיי סיישל הופנו 153 למלונית.
בהכנת הכתבה השתתפה נינה פוקס