5 צפייה בגלריה
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
הקליע ששלחה לבית משפחת בנט
ספורטה ואחד ממכתבי האיומים
(צילום: מוטי קמחי )
אילנה ספורטה, פעילת הליכוד תושבת אשקלון בת 64, מואשמת בסחיטה באיומים של ראש הממשלה נפתלי בנט, וכן בהחזקת ונשיאת נשק תחמושת. כך מתואר בכתב האישום שהוגש הבוקר (שישי) נגד ספורטה לבית משפט השלום בפתח תקווה. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה של ספורטה עד תום ההליכים, אבל השופט שציין כי מדובר במעשים חמורים החליט להאריך את מעצרה עד להחלטה אחרת וקבע ליום שני דיון בבקשה למעצר עד תום ההליכים. "קיים סרטון שבו היא נראית עוטה כפפות כשהיא מכניסה כדור לתוך ניילונית", הוסיף.
בכתב האישום צוין כי ספורטה הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות. במהלך אפריל היא שלחה מעטפה הממוענת בכתב ידה לאשתו של ראש הממשלה גילת בנט, במכללה ברעננה שבה היא עובדת. בתוך המכתב היה שמרדף שבו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר שעליו נכתב: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע הישר ביוני בנט אם לא תתפטר".

לאחר כמה ימים, נכתב באישום, שלחה מעטפה הממוענת בכתב ידה לבן יוני בנט, וגם בה כדור 5.56. על הדף הודפס: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".

"סחיטה ממניע פוליטי-אידיאולוגי"

במהלך הכנת המכתבים הקפידה ספורטה לגעת בכל הפריטים שהרכיבו אותם רק באמצעות כפפות או שקית שחבשה על ידיה כדי לא להותיר עקבות שיובילו לזיהויה. לאחר סיום הכנת המכתבים אותם לנמעניהם. ב-25 באפריל התקבל המכתב הראשון במזכירות מכללת רעננה. תכולת המכתב נבדקה על ידי מאבטח אישים והמכתב הועבר לטיפול המשטרה.
ב-28 באפריל התקבל המכתב השני ביחידת הבידוק במרכז המיון הארצי של דואר ישראל במודיעין. תכולתו נבדקה על ידי עובד היחידה והמכתב הועבר לטיפול המשטרה. בעקבות זאת, הוגברה האבטחה על בני משפחת ראש הממשלה.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) כי "לאור חומרת, טיב ואופי מעשיה, והלהט הפוליטי-אידיאולוגי בגינו בוצעו, קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את ביטחון הציבור, ראש הממשלה וסביבתו. מדובר בסחיטה/איומים ממניע פוליטי-אידיאולוגי כלפי ראש ממשלה מכהן, לרצוח (בירי) לא רק אותו - אלא גם את אשתו ובנו הקטין, אם לא יתפטר מתפקידו. בנסיבות אלה, יש כדי לפגוע מעבר לראש הממשלה ומשפחתו, גם בציבור כולו וביסודות המשטר הדמוקרטי".
עוד צוין בבקשה להאריך את מעצרה של ספורטה עד תום ההליכים: "מסוכנות רבה ומובהקת של הנאשמת אף מתגברת, בשים לב לכך שלא הורתעה או רוסנה מחקירה קודמת שנחקרה בחשד לאיומים קודמים על ראש הממשלה באוגוסט 2021 (תיק שנסגר לבסוף), אלא אף הסלימה קשות את דרכיה. בחקירתה הרבה בתשובות שקריות, לא אמינות, לא אחידות, לא עקביות ומופרכות.
"בהתאם, לא לקחה כל אחריות, לא הביעה כל חרטה, ולא הביעה כל תובנה, בעניינה, כך שרב הנסתר על הגלוי על אודות הלכי רוחה המלאים ואופן גישתה לתחמושת חיה. עוד הרבה לפני הכנת ושליחת המכתבים, זה חודשים, לרבות בתקופה האחרונה ממש, הרבתה הנאשמת לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות ומשאלות מוות".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
ראש הממשלה בנט, רעייתו גילת וארבעת ילדיהם
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רוה"מ )
השופט קבע בהחלטתו להאריך את מעצרה של ספורטה כי "קיימת תשתית ראייתית במקרה זה בעלת פוטנציאל הרשעתי. במעשיה מגלה הנאשמת תחכום, תעוזה רבה ומסוכנות של ממש".

"טענה שהתקשרה לגילת כי רצתה טיפול בבעיות שינה"

תובע הפרקליטות רועי רייס טען בדיון: "היא הסתבכה בשקרים בחקירה. לאחר שהוטחו בה ראיות היא אמרה שהיא אכן התקשרה למקום עבודתה של גילת בנט, אבל טענה שהיא רצתה לקבל ממנה טיפול לבעיות שינה. גילת בנט לא עוסקת בטיפול בבעיות שינה של מבוגרים. בנוסף, תמוה שהיא מגדפת ברשתות החברתיות את גילת בנט ואז פונה אליה לקבל טיפול".
סנגורה של ספורטה עדי כרמלי, שבקשתו לשחרורה למעצר בית לא התקבלה, אמר בתום הדיון: "מכתב האישום נעדרו אישומים לפי חוק הטרור וקשירת קשר לפגוע בראש הממשלה. הוא כולל בתוכו עבירת איומים אחת. נלמד את חומרי הקריאה ולאט-לאט נפעל לשחרורה ולהחזרת התיק הזה לגודל הטבעי שלו. מרשתי עדיין מחזיקה בטענה שהיא לא קשורה לאירוע הזה"..
החקירה בעניינה של הנאשמת נפתחה על ידי המשטרה ושירות הביטחון הכללי לאחר ששני מכתבי איומים בצירוף קליעי נשק נשלחו לאשתו ובנו של ראש הממשלה. בעקבות שליחת המכתבים, החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר כאמור את האבטחה של יחידת מגן על משפחת בנט.
אחרי מעצרה של ספורטה, התברר כי בעבר היא שלחה מכתב מאיים ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט. החוקרים השוו את כתב היד במכתב שנשלח למנדלבליט עם זה שהופיע על המעטפות במכתבים שנשלחו למשפחת בנט ומצאו התאמה.
ספורטה ידועה כפעילת ליכוד ותומכת נתניהו, שבין היתר - באחת ההפגנות שהשתתפה בהן - קראה לח"כ בני בגין מחוץ לאירוע של תקווה חדשה "תיכנס לים תמצא את מותך, נוכל". בפוסטים שפרסמה בפייסבוק כתבה, בין היתר, "רוצח לדין" - על גבי תמונתו של בנט - וגם "ההיסטוריה מלמדת שנפוליאון, מוסוליני והיטלר היו מגלומנים ופסיכוטיים ופגעו בבני עמם, האם אנו חווים אותו דבר עם בנט?"
5 צפייה בגלריה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסטים בפייסבוק נגד בנט שכתבה החשודה
פוסטים שפרסמה הנאשמת
ראש הממשלה בנט עצמו אמר לאחר היוודע מכתבי האיומים: "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכול, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי".
הוא הוסיף אז: "כולנו אנשים. ויכוחים וחילוקי דעות - כן, בריונות ואיומים - לא. אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי. אני קורא לכולם – מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות – זה זמן הרגעה ופיוס. יש לנו בית אחד, ואסור לנו לשרוף אותו".